איך ביידן ניצח את טראמפ עם צ'אט בוט?

joe biden facebook

הניצחון של ג'ו ביידן על דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב לא הגיעו בזכות הנוכחות או הכריזמה של ביידן, היבטים אלו היו הצד החלש של המועמד לנשיאות – אם כך, איך הצליח צ'אט בוט בפייסבוק לסייע בניצחון על התפקיד החזק ביותר בעולם?
בעידן הדיגיטלי חייבים לנצל את מקסימום האפשרויות לקידום העצמי שלכם, כלים דיגיטליים מתקדמים כדוגמת הצ'אט בוט יכולים להפוך פוליטיקאים אפורים למצליחים ופוליטיקאים מבוקשים לשולטים בזירה הפוליטית הדיגיטלית.
על המאפיינים המוצלחים של הצ'אט בוט של ביידן ועד לשימוש המוצלח של צ'אט בוט בקרב פוליטיקאים ישראלים.

אוטומציה מנצחת: צ'אט בוט בפייסבוק מעלה אתכם רמה

צ'אט בוט בפייסבוק וברשתות חברתיות יכול לסייע לכל עסק קטן עד גדול, אך אם טרם הבנתם את זה עוד, בשנים האחרונות פוליטיקאים מישראל ומהעולם בוחרים ביתרונות הרבים של הצ'אט בוט בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות.
בעזרת בינה מלאכותית (AI) הצ'אט בוט יכול לנהל שיחות אוטומטיות ומתויגות בהתאם לתגיות נושאים וכללי הקהילה של פייסבוק או כל רשת חברתית בה הצ'אט בוט פועל.
אחרי שימוש מאסיבי בצ'אט בוט בפייסבוק בקרב חברות גדולות ועד עסקים בינוניים וקטנים, פוליטיקאים מישראל, ארה"ב ומדינות נוספות בעולם החלו לנצל את הכוח של הצ'אט בוט כדי להגיע לשמר קהלים קיימים, להגיע לקהלים חדשים ולשכנע את הקולות המתנדנדים ובכך להשיג תוצאות טובות יותר בבחירות.
דוגמה עדכנית טובה היא נשיא ארה"ב ה – 46 ג'ו ביידן שהצליח, בין היתר בזכות קמפיין דיגיטל נרחב הכלל שימוש בצ'אט בוט בפייסבוק, להדיח את נשיא ארה"ב ה – 45, דונלד טראמפ.

מלוזר לווינר: הצ'אט בוט של ביידן בפייסבוק

בחירות לנשיאות ארה"ב הם אף פעם לא דבר משעמם, בחירות 2020 היו בסימן מגפת הקורונה ובמאבקים בין מגזרים שונים באוכלוסייה האמריקאית שהעלו את גובה הלהבות לקראת הבחירות באימפריה האדומה-כחולה של הדוד סם.
למרות השליטה הברורה שהייתה לטראמפ בטוויטר ובפייסבוק בכמות החשיפות האינטראקציות למסריו בפוסטים, הטקטיקה של צוות הדיגיטל מטעם ביידן הייתה להיעזר בכלי דיגיטל מתקדמים, כאשר הבולט מבניהם הוא הצ'אט בוט במסנג'ר של הפייסבוק.
בתקופת מגפת הקורונה חלה עלייה קיצונית בביקוש לשירותים הפועלים מרחוק ובעיקר כאלו העובדים בצורה אוטומטית, קמפיין הדיגיטל הנרחב של ביידן כלל את הצ'אט בוט בפייסבוק שתוכנת ע"י חברת Amplify.ai.
הצ'אט בוט התמקד בשלושה שבועות הקריטיים של קמפיין הבחירות, כאשר המטרה שלו היא להתמקד בבוחרים הפוטנציאלים שטרם החליטו על בחירתם (הקולות הצפים).

למרות שהמשתמש הסביר יבין כי מדובר בצ'אט אוטומטי, הבוחר האמריקאי הממוצע לכל הפחות ירגיש תחושה אישית כאשר מקבל הודעה מהדף הרשמי של ביידן ולעיתים כזו הכוללת מסר "אישי" בצירוף תמונה ופנייה בגוף ראשון.
הצ'אט בוט של ביידן אפשר לספק מידע מותאם תחת הודעות אוטומטיות ומתויגות, המידע הועבר למיליוני משתמשים ברגע ובהתאם להחלטות צוות הקמפיין והדיגיטל של ביידן.
אחת מהפעולה החשובות שביצע הצ'אט בוט בפייסבוק הוא פילוח המשתמשים, הצ'אט בוט אפשר לחלק לקבוצות את המשתמשים איתם שוחח בהתאם לצרכי הקמפיין, שאלות כדוגמת "האם הצבעת בעבר לאובמה?" או "האם תשקול תרומה לקמפיין של ביידן?" אפשרו לקמפיין של ביידן להתמקד בקולות הצפים ואף להשיג כמות תרומות גדולה יותר משל טראמפ.

הצ'אט בוט הצליח במקומות שבעבר המועמדים מטעם המפלגה הדמוקרטית נכשלו, כך למשל, אוכלוסיות רבות במדינות המפתח שאליהן היה קשה להגיע באמצעות הטלפון בעבר, הפכו למטרה קלה יחסית עבור הצ'אט בוט האוטומטי שאיתר ופילח אותם באמצעות הפייסבוק.
בצורה הזאת הצ'אט בוט של ביידן סייע לדמוקרטים להשיג כמעט רבע מיליון מצביעים ב 14 מדינות חשובות.
מלבד העברת מסרים וקידום לפעולות שונות (תרומה, הבעת דעה והצבעה), הצ'אט בוט בפייסבוק אפשר מאגר נרשמים שיכלו לקבל עדכונים שוטפים, עדכונים אלו הפכו לקריאה לפעולה בשבועות הקריטיים.
בהתאם למחקר שבוצע ע"י Amplify.ai נמצא כי הצ'אט בוט שלהם יכול לאפשר אינטראקציה מתקדמת עם משתמשים מכל הקשת הפוליטית ובמקום שתומך של טראמפ ידלג על הצ'אט בוט, לטענת החברה, הצ'אט בוט הצליח לעניין גם חלק מתומכי טראמפ.

בישראל עשו זאת קודם – הצ'אט בוט של ביבי ובנט ושקד

הישראלים מעתיקים מהאמריקאים, עם הביקוש הגבוה למומחי צ'אט בוט בקרב עסקים ואנשי ציבור לא ניתן להגיד מי בהכרח התחיל את המגמה, העדויות לשימוש בצ'אט בוט בפייסבוק בקרב הפוליטיקאים הבכירים בישראל נמצאות כאן כבר מספר שנים – שני הצ'אט בוטים הבולטים בישראל הם הצ'אט בוט של ביבי והצ'אט בוט של בנט ושקד.

אנו ביצענו את קמפיין הצ'אטבוטים של מפלגת ימינה / הימין החדש (נפתלי בנט, איילת שקד, אלונה ברקת) של שנת 2019.
בשנת 2021 אנו ביצענו את קמפיין הצ'אט בוטים למפלגת ימינה, נפתלי בנט והשולמנים.

מפלגות הימין זיהו את יתרונות הצ'אט בוט בפייסבוק כבר לפני מספר שנים וזה בהתאם למגמת התחזקות הדיגיטל והרשתות החברתיות מתחילת העשור הקודם.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זיהה את יתרונות הפצת המסרים המהירה (ללא תיווך התקשורת) כבר בסרטוני הוידאו שהעלה לאתר האישי שלו עוד טרם עידן פייסבוק, ניצנים אלו איפשרו לצוות הדיגיטל של נתניהו לשכנע אותו ביכולות הכדאיות של הצ'אט בוט בפייסבוק, השימוש בצ'אט בוט של נתניהו סייעו לו להשיג מספר מנדטים נוסף ולשמר את כוחו עם הפצת מסרים רחבה (כזו שגרמה לחסימה זמנית של הצ'אט בוט בשנת 2019 וגם במערכת הבחירות הנוכחית).
הצ'אט בוט השני מימין הוא הצ'אט בוט של בנט ושקד שסייע לשניים בקמפיין הבחירות של 2019 בהעברת המסרים, שכנוע קולות צפים והשגת נתונים חשובים על המשתמשים, הצ'אט בוט בפייסבוק של בנט ושקד מסייע בצורה ניכרת גם בקמפיין בחירות 2020.

שאלות נפוצות

הצ'אט בוט מאפשר להם להגיע לקהלים חדשים, לשמר קיימים ולהשיג את הקולות הצפים.

הצ'אט בוט מאפשר לשלוח מסרים מותאמים למיליוני משתמשים ברגע, לאסוף נתונים ולעודד לפעולה.

כן, הצ'אט בוט של ביבי וכן הצ'אט בוט של בנט ושקד (שאנו עשינו בבחירות 2019 וכן בבחירות 2021) הצליחו להשיג תוצאות מרשימות במערכות הבחירות.

יש את צ'אטפיול ויש את מאניצ'אט שהן תוכנות צד 3 ליצירת צ'אטבוטים חכמים ומתקדמים בפייסבוק. אך אתם צריכים לקחת מומחה שמכיר את המערכות ואת האוטומציה שלהן כדי לבנות ולפתח צ'אט בוט עם כל יתרונותיו.

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם!

המקום הנכון לצ'אט בוט חכם

נא ליצור קשר לקבלת כל הפרטים בנושא אפיון ופיתוח בוט לשירותך

צ'אט בוט