האם ללמוד פיתוח בוטים לבד או בקורס בניית צ'אט בוט?

פיתוח צ'אט בוט

מערכת צ'אט בוט (Chat-Bot) בפייסבוק הפכה כבר מזמן מלהיט של תקופה לחובה עבור עסקים ואנשי ציבור, אנשי דיגיטל ומומחי אוטומציה מחפשים אחר סדנת בוטים בפייסבוק שתאפשר להם כניסה לעולם הצ'אט בוט. קורס בוטים יכול לאפשר לכם להכיר את ההיבטים הראשוניים של הצ'אט האוטומטי בפייסבוק ועד לרמת מתכנתי צ'אט בוטים מנוסים. האם ניתן ללמוד פיתוח בוטים לבד? מה מלמדים בקורס צ'אט בוט? והאם סדנה אחת או יותר, יהפכו אתכם למומחים מובילים בתחום?

בניית צ'אט בוט בפייסבוק: ביקוש רב בקרב עסקים ואנשי ציבור

הצ'אט בוט של הפייסבוק, רובוט המתחבר לתיבת השיח של דף הפייסבוק ומובנה להתאמות שיחה אוטומטית ממוסגרת ובתיוגי שיחה בהתאם לכללי הקהילה של פייסבוק.
בהתאם לכללים החדשים של פייסבוק, הצ'אט בוט בפייסבוק יכול לבצע פעולות רבות כאלו הכוללות מתן מידע כללי ופרטני, קישורים, תמונות, קבצים, עדכוני אירועים, איסוף מידע (וטיוב במערכת CRM) ומספר רב של פעולות מתוחכמות נוספות – ליצירת מחלקה דיגיטלית אוטומטית המטפלת בהיבטי שירות לקוחות, מכירות ושיווק.
מומחה צ'אט בוט בעל ניסיון רב יכול לתכנת צ'אט בוט ברמות גבוהות, כאלו שיאפשרו לחברות ועסקים מכל הסוגים ובכל הגדלים להשיג לידים חדשים, לקדם מכירות שירותים ומוצרים, לאסוף נתונים אודות היוזרים והשימושים, לסייע לקמפיין עונתי/תקופתי או מבצע גדול, להתמקד ביעדים שנתיים מסוימים ולהפוך את הצ'אט בוט לנס העסקי של כל חברה/עסק.

עם ביקוש רב לצ'אט בוט בענפים רבים במשק הישראלי והבינלאומי, קיים גם ביקוש רב ללמוד את התחום הפתוח לקהל הרחב: אנשי שיווק או אנשים שאינם מהתחום המעוניינים ללמוד רק את הצ'אט בוט (מומלץ להגיע עם זיקה שיווקית דיגיטלית). לצורך לימוד התחום, אנשים רבים מתחבטים בסוגיה: "צ'אט בוט בפייסבוק בלימוד עצמי או למידת צ'אט בוט באמצעות קורס או סדנה?"

סדנת בוטים בפייסבוק
סדנת בוטים בפייסבוק

איך ללמוד לבד פיתוח בוטים בפייסבוק

מי שסומך על היכולות שלו ללמידה עצמית יכול לנסות להניח בצד את רעיון "קורס בוטים", לנסות את כישוריו והתחיל לחקור.
אם אתם ברמת מתחילים בעולם הצ'אט בוט, חשוב שתדעו שיצירת צ'אט בוט בסיסי והתחלתי יכולה להתבצע תוך מספר שעות: קריאה וצפייה במדריכים לבניית צ'אט בוט בסיסי, בניית צ'אט בוט בסיסי במערכות כדוגמת  mobilemonkey.com, chatfuel.com,  manychat.com ופלטפורמות צ'אט בוט נוספות המתלבשות על הצ'אט של הפייסבוק.
בנוסף, חשוב להתעדכן בכללים החדשים לצ'אט בוט בפייסבוק, כדי לוודא שאתם לומדים את המידע העדכני ביותר (הימנעו מטעויות מול פייסבוק, טעויות אלו עלולים לגרור עונשים מפייסבוק).
בסוף התהליך ואחרי מספר פרויקטים ראשוניים, ייתכן בהחלט שתוכלו להגיע למצב של תכנות צ'אט בוטים מתקדמים וללא צורך בסדנת בוטים בפייסבוק.

קורס בוטים: מה מלמדים בקורס בניית צ'אט בוט?

בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת בכמות היצע הקורסים ללימוד צ'אט בוט, בסגנון לימוד פרונטלי בכיתה או בקורס צ'אט בוט אונליין.
קורס לצ'אט בוט (Chatbot Marketing Course) יכול להתאים גם לאנשים שמעולם לא עסקו בתכנות אוטומציה שיווקית, לרוב הקורס יכלול עד 8-15 שעות לימוד ויתעסק בהיבטים תיאוריים ופרקטיים המאפשרים לכם להבין כיצד לתכנן ולצור מסע פרסום באמצעות הצ'אט בוט, לקשר את הצ'אט בוט למערכות שונות (לדוגמה: גוגל ו מערכת ניהול לקוחות), יצירת קמפיין צ'אט בוט ועוד.
קורסים הכוללים מספר שעות בודדות ( 2-3 שעות), לרוב יעסקו בהיבטי תאוריה ויכולים להיות טובים לאנשים שאינם אנשי דיגיטל ומעוניינים להתחיל מלימוד איטי של תחומי שיווק שונים.
אם אתם מעוניינים להגיע לרמות גבוהות ייתכן ומומלץ לכם לשקול הנחייה פרטית אצל מומחי צ'אט בוטים, כאשר עברתם קורס והתחלתם לבצע פרויקטים קטנים – בינוניים עבור לקוחות.

יש ברשת הרבה קורסים חינמיים ללימוד בניית צ'אט בוט שיאפשר לכם להציע שירות או להכניס לעסק שלכם צ'אט בוט של Messenger אך קחו בחשבון שהחומר שאתם תלמדו בקורס החינמי באינטרנט הוא אינו מקיף ונוגע רק בדברים הבסיסיים ביותר של בניית המערכת. לביצועי אוטומציה מתקדמים תהיו חייבים לקחת קורס נוסף, שיעורים פרטיים, לצפות בהדרכות נוספות או לקחת איש מקצוע שיבצע זאת במקומכם.

אילו חיבורים מתקדמים אפשר לעשות עם הצ'אט בוט ולא נמצאים בהדרכה בסיסית של קורס בניית צ'אט בוט? להלן כמה דוגמאות שיעזרו לכם להבין כמה הטכנולוגיה יכולה להשתדרג עם משלבים אוטומציה וכלים מתקדמים:

  1. הצ'אט בוט יכול לשאוב את פרטי השיחה עם הלקוח ולהעביר את הנתונים הללו ישירות לגוגל שיטס כשורה חדשה במסמך עם כל מאפייני השיחה שלו.
  2. הלקוח יכול להעלות תמונה (למשל תמונה של תקלה בצנרת, נזק של תאונה וכו') לצ'אט בוט ובעזרת תוכנת אוטומציה תוכלו למשוך את התמונה מהמסנג'ר בצורה אוטומטית והתמונה תישלח אליכם ישירות למייל כולל פרטי הלקוח בכדי שתחזרו אליו תראו מה הוא ביקש, תמונה של מה שהוא צילם ופרטי קשר.
  3. אפשר לשלוח סמס בצורה אוטומטית..למשל אם לקוח השאיר מספר טלפון אפשר להתממשק למערכת שליחת סמסים ולשלוח לו סמס ל"חימום" הליד.
  4. ברגע שלקוח השאיר פרטים (טלפון / מייל) אפשר להעביר את הפרטים שלו ישירות ל-CRM שלכם וגם להכניס אותו לרשימת ניוזלטר לשליחת מייל ראשוני ללקוח

את הטכנולוגיות הללו והשיטות המתקדמות לייעול וביצוע אוטומציה מבצעים עם זאפייר / אינטגרומט, אלו 2 כלים שהם למעשה "דבק" (GLUE) שמחבר בין מערכות שונות..בין הבוט לבין ה-CRM, בין הבוט לבין גוגל שיטס וכו'..ובכך בצורה הזו אפשר לקשר בין כלים שונים ולהעביר מידע בצורה אוטומטית. כלים אלו לא נלמדים בקורס בוטים בסיסי ועל כן, בכדי להתמקצע בתחום של מסנג'ר מרקטינג יש לבחור בקפידה לימודי צ'אט בוט שנוגעים גם בדברים מתקדמים אלו.

סדנת בוטים בפייסבוק תהפוך אותי למומחה צ'אט בוט?

אחת הטעויות הנפוצות בעולם הצ'אט בוט היא המחשבה שקורס אחד של צ'אט בוט יהפוך אתכם למומחי צ'אט בוט ואוטומציה, מדובר בשגיאה שעלולה לגרום לכם לקחת פרוייקטים גדולים מדי כבר בהתחלה ולהסתכן במבוכה ותביעה מצד החברה/העסק. המסלול למומחה צ'אט בוט לוקח לרוב מספר רב של שנים, כאשר התחנות הראשונות היא ניסיון לימודי ומקצועי של כמה שנים בעולם השיווק הדיגיטלי, התעסקות עם מערכות אוטומציה ראשוניות (מומלץ) והתחלה של לימוד הצ'אט בוט כאשר אתם מגיעים עם ניסיון שיווקי קודם. לאחר שסיימתם ללמוד על הבוט בפייסבוק (לבד או באמצעות קורס צ'אט בוט), מומלץ להתחיל מפרויקטים קטנים ולגדול בקצב איטי ובטוח, כדי להציג ללקוחות שלכם תוצר סופי ברמה גבוהה וללא שגיאות וטעויות מביכות.

צ'אט בוט בפייסבוק לעסקים
צ'אט בוט בפייסבוק לעסקים

 

שיעור פרטי אחד על אחד – סדנת צ'אט בוט

לאחרונה החלטנו לקחת את הידע העצום שיש לנו בפיתוח ובניית צ'אט בוטים ולהציע שיעורים פרטיים אחד על אחד לשיפור יכולות הבנייה שלכם גם כן!

אנו מציעים מספר חבילות אטרקטיביות ללמידה אישית תוך ליווי מקצועי ומנוסה שלנו.

התאמת נושאי הלימוד בהתאם להתקדמות שלכם ולהבנה שלכם בתחום בניית צ'אט בוט ואוטומציות מתקדמות.

נשמח להציע לכם הדרכה מאפס ל-100 ולהפוך גם אתכם למומחי צ'אט בוטים! צרו איתנו קשר לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית.

זה הזמן להביא את היכולות שלכם והידע שלכם למקסימום!

לסיכום

אם ברצונך להתמקצע בתחום של צ'אט בוט ולהפוך לנותן שירות בתחום זה לעסקים, או אם ברצונך להתמקצע בפיתוח צ'אט בוט לעסק שלך יש לעשות זאת בחכמה, להיעזר באיש מקצוע שידריך וילווה אתכם לכל אורך התהליך וימנע ממכם לעשות שגיאות (שאנחנו כבר עשינו בתחילת הדרך). כמו כן, יש אפשרות לייעל את הצ'אט בוט בעזרת אוטומציה מתקדמת..חבל שתעשה "העתק הדבק" של פרטי הקשר של הלקוח בצורה ידנית כשיש אפשרות לעשות זאת בצורה אוטומטית לחלוטין! אי ידיעת יכולות הצ'אט בוט תפגע אנושות ביכולת שלכם לבצע פיתוחים מורכבים עבורכם או עבור לקוחותיכם.

אנו נשמח לסייע לכם ולתת לכם הדרכה צמודה, ליווי אישי ועזרה בפיתוח צ'אט בוט חכם ומתקדם!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם!

המקום הנכון לצ'אט בוט חכם

נא ליצור קשר לקבלת כל הפרטים בנושא אפיון ופיתוח בוט לשירותך

צ'אט בוט