בפעם השלישית: הצ'אט בוט של ביבי נחסם

צ'אט בוט של ביבי מבקש מספרי טלפון

הצ'אט בוט של ביבי עבר על החוקים בכך "שאסף" מספרי טלפון ופרטים אישיים הנוגעים למידע רפואי אישי

הצ'אט בוט בפייסבוק מוחזר כבר שנים גם ע"י פוליטיקאים בכירים בישראל ובעולם.
הכוח הגדול של הצ'אט בוט כולל בתוכו יתרונות רבים שיסייעו להשיג תוצאות טובות יותר בבחירות, אך יחד עם כוח גדול באה גם אחראיות גדולה וחשוב לפעול על פי הכללים.
איך הצ'אט בוט עוזר לפוליטיקאים? למה הצ'אט בוט של ביבי הושעה? ומדוע חייבים להפקיד את מלאכת בניית הצ'אט בוט בידי מומחה צ'אט בוט ואוטומציה?

עסקים ופוליטיקאים: הכוח העצום של הצ'אט בוט בפייסבוק
הצ'אט בוט בפייסבוק הוא אחד הכלים המבוקשים ביותר בקרב כלי האוטומציה, במגמה מואצת למעבר לפעולות מרחוק וכאלו שפועלות באופן אוטומטי ככל הניתן (במיוחד בתקופת הקורונה).
הצ'אט בוט בפייסבוק מאפשר לעסקים קטנים ועד תאגידים גדולים לשפר את שירות הלקוחות שלהם, לחזק את מערך השיווק וקידום מכירות ועד העלאת רמת התפעול שלהם באמצעות איסוף נתונים וטיובם במערכות השונות.
עם האפשרויות הרבות של הצ'אט בוט בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות ויחד עם מערך אוטומציה כולל, הפוטנציאל מושך אחריו כמעט כל גורם במשק הישראלי והבינלאומי.

בשנים האחרונות הלקוחות הקבועים של הצ'אט בוט בפייסבוק הם גם הפוליטיקאים בישראל (לדוגמה צ'אט בוטים: ביבי ובנט ושקד) ובעולם (לדוגמה: הצ'אט בוט של ביידן).
הצ'אט בוט הוא מערכת הכוללת שיחות אוטומטיות, ממוסגרות ומתויגות בהתאם לתנאים וכללי הקהילה שנקבעו ע"י פייסבוק, מערכת כזו שווה לעסקים כסף רב ולפוליטיקאים מאפשרת להשיג אהדה, מידע קריטי ועד להעלאת מספר ההצבעות עבורם.
אם בחרתם לשלב צ'אט בוט במסנג'ר של הפייסבוק שלכם, אתם חייבים להשתמש בשירותי מומחה צ'אט בוט המנוסה בבניית מספר מערכות מתחומים שונים לרבות צ'אט בוט פוליטי.
כדי לעמוד בכללי הקהילה של פייסבוק, תנאי הצ'אט בוט, התאמה לעדכוני הצ'אט בוט האחרונים, התאמת המערכת לצרכים העסקיים או הציבוריים שלכם ומניעת טעויות מביכות – מומלץ שלא לחסוך ולהשתמש בשירותי מומחה צ'אט בוט ואוטומציה.

הצ'אט בוט חייב לפעול על פי הכללים של הרשת החברתית
כל עסק או איש ציבור חייבים להפנים שיחד עם הפוטנציאל הגדול של הצ'אט בוט בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות, קיימת מגבלה של כללי קהילה.
מלבד תיוגי השיחות של הצ'אט בוט במסנג'ר דף הפייסבוק, כללי הקהילה של פייסבוק כוללים דגש על נושאי אותנטיות, מסרים בטוחים ולא מאיימים, דאגה לפרטיות ושמירה על כבוד המשתמשים.
כללי הקהילה של פייסבוק בהגדרה רחבה וישנם מומחי דיגיטל וכן פרשנים פוליטיים שיצביעו על אכיפה בררנית בקרב מנהלי הקהילה של פייסבוק.
בכל מסר שהצ'אט בוט עשוי לשלוח ובכל פוסט בפייסבוק עליכם להקפיד על כללי הקהילה, אף אחד לא מוגן – גם לא הצ'אט בוט של נתניהו שנחסם זמנית ב 2 מערכות בחירות ועד חסימת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

למה הצ'אט בוט בפייסבוק של נתניהו הושעה?
בספטמבר 2019 הצ'אט בוט של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחסם בפעם הראשונה עקב טעות של עובד הקמפיין, הצ'אט בוט של נתניהו הפיץ תוכן שלא אושר ע"י מנהלי הקמפיין וכלל טקסט שהתפרש כהסתה.
בליכוד מיהרו להסביר כי דברים אילו לא אושרו ע"י נתניהו, הדברים אינם מקובלים עליו והוא ביקש להסירם.
כמה ימים לאחר החסימה הראשונה, הצ'אט בוט נחסם בשנית מכוון ועבר על חוק תעמולת בחירות וכלל התייחסות לסקרים בטווח הזמנים שאסור לפרסם דיווחים לגבי הסקרים.
בפייסבוק, שנמצאים בקשר עם ועדת הבחירות, החליטו לחסום את הצ'אט בוט של נתניהו עד לתום מערכת הבחירות, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית דאז, השופט חנן מלצר, הורה לפייסבוק לאפשר למסנג'ר של נתניהו לחזור לפעילות.

מערכת הבחירות הרביעית עוסקת רבות בנושא מגפת הקורונה, בינואר 2021 נתניהו פרסם פוסט שקרא לכתוב לו טלפונים של אנשים מעל גיל 60 שטרם התחסנו, בפוסט הוסבר שנתניהו יבחר מספר אנשים וינסה לשכנע אותם להתחסן.
כדי להעביר את מספרי הטלפון נתניהו הפעיל קישור לצ'אט בוט בפייסבוק, בתגובה לכך פייסבוק הסירה את הפוסט וחסמה את הצ'אט בוט.
בתגובה הרשמית של פייסבוק הוסבר שהמהלך הפר את מדיניות הפרטיות שלהם ובהתאם להחלטתם מדובר על בקשת מידע רפואי מאנשים ובתגובה להפרה השעו באופן זמני את הפוסט של נתניהו.
הדעות על החסימות חלוקות, ניתן להסביר את כל החסימות הזמניות כרצף של טעויות ואי הבנות וכן ניתן להסביר זאת גם כניצול מקסימלי של הצ'אט בוט בידיעה שהבוט יחסם זמנית ועדיין יספק מידע ופרסום רב במהלך הקמפיין.

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם!

המקום הנכון לצ'אט בוט חכם

נא ליצור קשר לקבלת כל הפרטים בנושא אפיון ופיתוח בוט לשירותך

צ'אט בוט