צ'אט בוט יבצע כאלף חקירות אפידמיולוגיות ביום

צ'אט בוט קורונה

משרד הבריאות בוחר באוטומציה, צ'אט בוט שמשוחח עם כאלף אנשים ביום ומבצע חקירות אפידמיולוגיות באופן אוטומטי.
מה עושה הצ'אט בוט של משרד הבריאות? למה החליטו במשרד להשתמש בשירות בוט בוואטסאפ? והאם הצ'אט בוט סיפק את הצרכים של המשרד?

הכל אפשרי: בוט מבצע חקירות אפידמיולוגיות

אחד המאפיינים הברורים של מגפת הקורונה הוא שימוש מקסימלי בביצוע פעולות מרחוק, עולם האוטומציה משרת את הארגונים והעסקים השונים להתמודדות עם הגבלות ואתגרי המגפה, כעת אחד השחקנים הבולטים נכנס לשירותי משרד הבריאות:
צ'אט בוט שמבצע כאלף חקירות אפידמיולוגיות ביום ומשוחח עם אזרחים ישראלים,
ראיון וירטואלי אוטומטי בוואטסאפ (WhatsApp).

במשרד הבריאות נעזרו בשירותי מתכנת צ'אט בוט כדי לבנות בוט לשיחות בוואטסאפ, בתחילת ספטמבר הושק בוט משרד הבריאות, בוט וירטואלי שמשוחח באמצעות הודעות וואטסאפ מוגדרות מראש ויודע לשאול את השאלות הנכונות שהוגדרו לו וכן גם להשיב באופן אוטומטי לפניות מצד האזרחים שמכתבים עם המערכת.
שיחה עם הבוט אינה הדבר היחידי, כדי לסייע ברמה גבוהה יותר, לאחר סיום החקירה בוואטסאפ האדם ששוחח איתו יקבל SMS על כניסה לבידוד ובהתאם לתשובות שנתן במהלך השיחה.
המטרה העיקרית של משרד הבריאות היא להוריד את העומסים של החקירות האפידמיולוגיות ולייעל את הקשר עם האזרח, בוט בוואטסאפ מצטרף לצ'אט בוט בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות ומסייע לחברות עסקיות ותאגידים ציבוריים ולהתמודד עם פניות מרובות במצב של כוח אדם מוגבל.

האם הצ'אט בוט עמד במבחן התוצאה?

לאחר כחודש מהשקת הבוט, מדווחים נתונים מעניינים לגבי יעילותו של הבוט ורמת שיתוף הפעולה, בהתאם לנתונים המדווחים ברשת הצ'אט בוט משוחח עם כאלף אנשים ביום (דבר שלא אפשרי במסגרת כוח אדם אנושי), משמעות הדבר שיותר מ – 10% מהמאומתים לקורונה עוברים חקירה במסגרת צ'אט וירטואלי בוואטסאפ.
משרד הבריאות מגדיר לבוט עם אילו אזרחים לשוחח, במסגרת הגל הרביעי המשרד מתמקד בגילאי 60 ומעלה, אזרחים החוזרים מחו"ל, אנשים בסיכון בריאותי גבוה ומתגוררים ועובדים בבתי אבות ובמוסדות סגורים.
אם אתם לא במסגרת רשימת התעדוף הזו ייתכן והבוט ישוחח אתכם בשלב מאוחר יותר לאחר האימות.

מהנתונים המדווחים עולה כי 40% מהאנשים שמקבלים הודעה מהבוט משתפים פעולה ומצליחים לסיים את החקירה עם הבוט, נראה שנתון זה גבוה בקרב כלל האוכלוסייה בישראל שעדיין מתרגלת לשיחות אוטומטיות, הפכה מעט חשדנית בכל הקשור לקורונה וכן צ'אט בוט בוואטסאפ (במסגרת וואטסאפ עסקי) חדש יחסית לשאר פלטפורמות הבוט השונות.
משרד הבריאות בנה צ'אט בוט הפונה בלשון נקבה וצ'אט בוט הפונה בלשון זכר, לאחרונה החלו חקירות גם בשפה הרוסית ובהמשך הבוט יבצע חקירות אפידמיולוגיות גם בשפה הערבית.

הבוטים לשירות עסקים, תאגידים, משרדי ממשלה ועד אנשי ציבור

משרד הבריאות לא לבד, משרדי ממשלה ורשויות שונות למדו מהחברות העסקיות ומשתמשים בשירות צ'אט בוט בפייסבוק וברשתות החברתיות השונות.
חברות וארגונים אינם יכולים להתבסס אך ורק על הכוח האנושי והבוטים כאן כדי לעזור לייעל את המערכת, לענות למאות ואלפי אנשים בכל רגע נתון ולהוביל להצלחה עסקית או ציבורית.

צ'אט בוט בפייסבוק, בוואטסאפ ובמקומות נוספים הופכים לדבר שבשגרה וכיום גם עסקים קטנים ואנשי ציבור (פוליטיקאים וידוענים) משתמשים בשירותי צ'אט בוט שמספק יכולות הזהות לצוות אנושי מקצועי שלם.
כדי לא לעשות טעויות מביכות או תפעוליות חשוב לפנות למתכנת צ'אט בוט מומחה, כפי שמשרד הבריאות לא היה רוצה לשאול שאלות לא נכונות או שאינן קשורות, לשגות בקבלת התשובות ולא היה מעוניין להכניס אנשים לבידוד שלא לצורך, כך גם חברות ועסקים חייבים להשתמש בשירותי מומחה אוטומציה עם ניסיון רב בתכנות צ'אט בוט.

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם!

המקום הנכון לצ'אט בוט חכם

נא ליצור קשר לקבלת כל הפרטים בנושא אפיון ופיתוח בוט לשירותך

צ'אט בוט