המדיניות החדשה של פייסבוק לגבי צ'אט בוט מסנג'ר החל מ-15.1.2020

צ'ט בוט בפייסבוק

השיווק הדיגיטלי רווי אמצעים מתקדמים לקידום חברות, עסקים ופוליטיקאים –  האוטומציה השיווקית ,חוד החנית של הדיגיטל, מאפשרת תוצאות שיווקיות, מכרתיות ושירותיות המעלות את החוזק העסקי-שיווקי בחברות בעשרות מונים.
בעזרת האוטומציה השיווקית תוכלו לאתר לקוחות חדשים, לשמר לקוחות קיימים, לעלות את רמת האמינות בקרב הלקוחות ולאפשר החזר השקעה בכדאיות גבוהה.

החל מה-15 לינואר בשנת 2020 פייסבוק משנה את הכללים והמדיניות ומקשיחה את עמדתה בכל הנוגע לבוטים ושליחת הודעות אוטומטיות למשתמשים במסנג'ר..אם לא תעמדו בדרישות הללו ההודעות לא יישלחו למשתמשים והגרוע מכל יכול לקרות..חסימת מסנג'ר באופן כללי לשליחת הודעות או אף חסימת עמוד.

האוטומציה השיווקית מספקת כלי שיווקי חזק עם פעולות חוזרות מוגדרות

המיתוס על האוטומציה השיווקית המגיעה להחליף את העובדים הקיימים אינו נכון כלל, כדי להרגיע את העובדים הרבים ועל-מנת להסביר לבעלי החברות והעסקים אודות האוטומציה השיווקית, ניתן להגדירה באופן פשוט כמערך המסייע לחברות ועסקים בכל רמה ובכל ענף, לשפר את הפעילות האנושית של אגפי המכירות והשיווק, באמצעות האינטרנט והטכנולוגיה המתקדמת לביצוע משימות אוטומטיות רבות.
מערכות האוטומציה השיווקית והקישור בין מערכות פנים וחוץ החברה, מתאפשרות באמצעות הודעות ופעולות פשוטות החוזרות על עצמן במבנה קבוע ובהתאמה לפי צרכי החברה והיכולות המתקדמות של מומחה אוטומציה מתאים.
הפעולות החוזרות על עצמן מבצעות התאמה בין הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים לבין המוצרים השירותים אותם אתם מציעים.

מהודעת ברכה ראשונה ועד ליצירת מערך אוטומטי שלם

צ'ט בוט בפייסבוק
צ'ט בוט בפייסבוק

האוטומציה השיווקית כוללת בתוכה מערכות אוטומטיות רבות, באמצעות מערכות בסיסיות לשליחת מסרים קבועים אוטומטים כדוגמת מערכת הניוזלטר (המייל השיווקי) המספקת אפשרות לשליחת תוכן מקוצר לכמות אימיילים רבה (מתוך מאגר הדאטה/נתונים הקיים).
סדרת המיילים השונים, בהתאם למבצעים וקמפיינים (המוגדרים מראש על-ידכם), יכולה ליידע לקוחות חדשים אודות המוצרים והשירותים של החברה ומחזק את התאמת הלקוחות אליכם.
שליחת המיילים האוטומטים עשויה לשפר את התוצאות העסקיות שלכם, להכפיל באופן משמעותי את הכניסות וההקלקות על הלינקים/דף הבית וכן להגדיל בצורה ניכרת את ההכנסות שלכם עבור כל מוצר/שירות מקודם.
מלבד מערכת הניוזלטר ניתן להשיג תוצאות מורכבות עוד יותר, לדוגמה באמצעות מערכת שליחת הSMS  המבצעת שליחת מסרונים מסוגים שונים ללקוחות החברה או באמצעות הצ'אט בוט של הפייסבוק, בוט מתקדם במיוחד המאפשר שיחה ממוסגרת עם לקוחות, פרסום מידע לבחירתכם, איסוף נתונים, פרסום סקרים, הצעות למוצרי החברה ועוד.

עדכון וידוע הלקוחות זהו רק בסיס מערכות האוטומציה, כאשר הצעד הבא לאחר העדכון הוא משיכת הלקוח למסירת פרטים דרך מערכת אוטומציה שיווקית או דף נחיתה ייעודי לאיסוף הנתונים על הלקוחות הפוטנציאלים.
האוטומציה השיווקית מאפשרת לכם לאתר לקוחות חדשים, לגרום ללקוחות למלא פרטים, לטייב באופן אוטומטי את הנתונים של הלקוח במערכת ה-CRM  ולהכניס את הלקוח למעגל עדכונים ומסרים אודות החברה, המבצעים, המוצרים והשירותים (בהתאם לתאריכים והזמנים שאתם תבחרו).

תותחית לידים איכותי: פחות זמן עבודה, יותר מכירות

האוטומציה השיווקית מסייעת לכם בתהליכים השיווקיים והתפעוליים בחברה, מעלה נוספת חשובה היא היכולת לתרום למערך המכירות שלכם באמצעות איתור לקוחות פוטנציאלים, איסוף לידים איכותיים וחתירה לשלב המכירה.
זמן שווה כסף והאוטומציה השיווקית כאן כדי לחסוך לכם בזמן, באמצעות המערכות השונות להעברת מסרים ואיסוף נתונים, תוכלו לקבל רשימת לידים מפולחת בהתאם לאיכות ולקצר את הזמן עד למכירה סופית.
אם עד היום, משלב איסוף הלידים, איתור וחיפוש ומכירה בפועל הייתם צריכים לעבור תהליך של כמעט חודש, באמצעות האוטומציה השיווקית תוכלו לאסוף את הלידים האיכותיים ולהגיע לשלב המכירה בתוך פחות מ – 3 שבועות.

מלבד יידוע הלקוחות, איסוף הנתונים וקיצור זמן המכירה – האוטומציה השיווקית מאפשרת פשוט לסגור יותר מכירות.
כאשר הלקוח מגיע מוכן, הליד איכותי ומפולח, אתם מכירים את הצריכים והרצונות של הלקוח (והוא כבר מכיר אתכם), איש המכירות שלכם יצטרך לבצע עבודה מועטה כדי להגיע ליעד הסופי של המכירה ובכך להכניס יותר כסף ורווחים סופיים לחברה.
האוטומציה השיווקית מאתרת את הלקוחות הטובים ביותר עבורכם, הלקוחות האלו יהפכו להיות תומכי המותג שלכם ולסייע במעגל האוטומטי-אנושי לשיווק, הפרסום והמכירה בחברה.
כיום מערכות האוטומציה כדאיות ונוחות לכיס כל חברה, עסק או איש ציבור מצליח, החזר ההשקעה (ROI) יעמוד על נתון גבוה וכדאי.

הצ'אט בוט נחסם? לא מצליחים לשלוח הודעות במסנג'ר? פייסבוק מחדשת את הכללים לצ'אט בדף הפייסבוק

עולם האוטומציה והשיווק הדיגיטלי סוער לאחרונה עם השינויים בכלי האוטומטי הנפוץ ביותר כיום, הצ'אט בוט של הפייסבוק.
הסערה מוצדקת, פייסבוק החליטו להגן יותר על המשתמשים ולהגביל את בעלי העסקים עם כללים חדשים לבוט בפייסבוק, החל מינואר 2020.
אם המונחים "חלון הזדמנויות ל- 24 שעות" ובניית תיוגים בצ'אט בוט של הפייסבוק, אינם מוכרים לכם – אתם חייבים לקרוא את המאמר הבא, אחרת אתם מסתכנים בחסימת היכולת לשוחח בצ'אט של הפייסבוק עם הלקוחות ואף עם נקיטת הליכים נוספים כנגדכם.

החל מיום ה – 15 לינואר 2020 לא בונים צ'אט בוט לא מקצועי

צ'אט בוט בפייסבוק
צ'אט בוט בפייסבוק

עולם האוטומציה עבר מהפך עם כניסת הצ'אט בוט בפייסבוק לחברות ועסקים רבים בארץ ובעולם, מפירות שוק הצ'אט בוט האוטומטי בפייסבוק רבים נהנו ואפילו אנשי דיגיטל רבים שהציעו צ'אט בסיסי, ללא אפשרויות מורכבות, ללא התאמה אישית וללא היצמדות לכל כלל או חוק, ראו רווחים נאים ממכירת צ'אט בוט התחלתי ללקוח.
החל מתאריך 15/01/2020 כללי "המשחק" משתנים, פייסבוק מעדכנת את הכללים לשילוב צ'אט בוט בדף העסקי, אנשי שיווק דיגיטלי שאינם מומחים בבניית צא'ט בוט ואינם מכירים את כל כללי השיחה החדשים בצ'אט של הפייסבוק ואת שיטת תיוגי נושאי השיחה  – לוקחים סיכון גדול מדי עבור עצמם וגם עבור הלקוח שלהם (בעל החברה המזמין מכם את בניית הצ'אט בוט).

זוהי אינה הפעם הראשונה שפייסבוק מחמירים כללים או משנים את יחסי הכוחות בין המשתמש העסקי למשתמש הרגיל, שינוי הכללים בצ'אט של הפייסבוק היה רק שאלה של זמן.
להקשחת התנאים הייתה סיבה, מתכנתי צ'אט בוט בפייסבוק רבים ניצלו פרצות שונות בצ'אט הדף העסקי וקיבלו כוח חזק במיוחד מול המשתמשים הרגילים.
הסימנים אודות צפי לשינויים בהתנהלות עם הצ'אט בוט הייתה על כתבה על הקיר, מלבד החברות העסקיות, גם אנשי ציבור ופוליטיקאים רבים ניצלו את מערכת הצ'אט בוט יתר על המידה, כך שיכולנו לראות מצבים בהם הצ'אט בוט של ביבי נחסם למשך 24 שעות וכתבות על הכוח הגדול שנוצר לצ'ט בוט של בנט ושקד.
לצורך שינוי המגמה, בפייסבוק מסבירים כי הם מתמקדים בשיפור חווית המשתמש הפרטי מפני הטרדות וספאם של דף עסקי או פוליטי ובאותה נשימה להתאים את מערכת הצ'אט בוט בפייסבוק בצורה שתסייע להגדיל את הכוח העסקי.
האם הצעדים לריסון מטעם פייסבוק אכן יסייעו? רק הזמן יגיד. 

צ'אט בוט בהגבלה: חלון ההזדמנויות של 24 השעות

כדי לעשות לכם סדר בכללי החדשים של פייסבוק לכל משתמשי הצ'אט בוט, ריכזנו עבורכם את שני השינויים העיקריים המורכבים מתתי שינויים נוספים: 24 שעות לחלון ההזדמנויות לצ'אט בוט בפייסבוק וחובת תיוגי נושא השיחה בצ'אט.
החל מינואר 2020, עליכם לתכנת את הצ'אט בוט של הפייסבוק כדי שיוכל להעביר מסרים  למשתמש רשום עד 24 שעות מרגע האינטראקציה הראשונה עם הדף העסקי, במסגרת 24 שעות תוכלו לשלוח מסרים שונים ובדגש על אפשרות חופשית לשליחת מסרים שיווקיים.
במסגרת חלון ההזדמנויות לאינטראקציה עם המשתמש, תוכלו לשלוח מסרים אודות מבצעים, מוצרים קיימים/חדשים, שירותים וכל מסר בעל תוכן שיווקי לבחירתכם.
בהתאם להערכות המומחים, גם במסגרת 24 השעות לתוכן שיווקי בצ'אט בוט, אין לבצע ספאם או שליחת הודעות בקצב מוגזם.

מה אפשר לשלוח אחרי חלון ההזדמנויות בצ'אט של הפייסבוק?

אם אתם לא מתכנתי צ'אט בוט מתחילים אתם ודאי יודעים שלאחר האינטראקציה הראשונה, ניתן היה לשלוח הודעות מתוזמנות באופן אוטומטי לאחר 48 שעות או כשבוע – החל מיום 15 לינואר 2020 הדבר לא יתאפשר, מסרים שאינם מתויגים ולא ישלחו במסגרת 24 השעות הראשונות, לא יגיעו אל המשתמש.

אם כך, איך אפשר לשלוח הודעות בצ'אט בוט של הפייסבוק אחרי חלון ההזדמנויות? בטרם נסביר את שיטת התיוגים, בפייסבוק ממליצים להיעזר במערכות אוטומציה שונות (SMS או ניוזלטר), כדי להעביר את המסרים באופן אוטומטי ובכל זמן שתרצו.
המלצה חמה, נסו למשוך את המשתמש להעביר אליכם את הפרטים שלו (בעיקר טלפון וכתובת דוא"ל) כבר במסגרת ה- 24 שעות.
כללי הצ'אט החדשים של הפייסבוק מחייבים אתכם להגדיל ראש ולשנות את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלית האוטומטית שלכם.

חובה לתייג: את הצ'אט בוט החדש בפייסבוק בונים עם תיוגי נושאים

צ'אט בוט מחיר
צ'אט בוט מסנג'ר

במידה ואתם מעוניינים שהצ'אט בוט בפייסבוק ישוחח עם המשתמשים לאחר חלון ההזדמנויות וללא תלות במערכת נוספת המצריכה מאגר דאטה, עליכם להכיר את התיוגים החוקיים של צ'אט בוט מסנג'ר, כל הודעה לאחר 24 השעות חייבת להיות מתויגת באחד מהתיוגים שהוחלטו על-ידי פייסבוק.
החל מתאריך 15/01/2020 פייסבוק מאפשרים 4 סוגי תיוגים:
תאג איוונט בפייסבוק – אפשר: במסגרת תאג זה תוכלו לעדכן על אירוע קרוב, לשלוח כרטיסים ומידע אודות האירוע הקרוב או העתידי, תזכורת על הזמנת טיול או טיסה, תזכורות לימי עיון, קורסים ומפגשים שונים שהיוזר בחר להירשם אליהם.
אי אפשר: תאג זה לא מאפשר מבצעים, דילים והנחות לאיוונטים, אפסיילים ומכירת אירועים, הודעות על איוונטים שהסתיימו, מענה על סקר, שאלון או ביקורת.
תאג עדכון רכישה –  אפשר: תאג זה מאפשר לכם לשלוח עדכונים, תזכורת וכל מידע בנוגע לרכישה האחרונה של היוזר.
במסגרת תאג זה ניתן לשלוח מסמכים, מידע וסטטוס אודות ההזמנה האחרונה.
אי אפשר: תאג זה אינו מאפשר שליחת מבצעים, הנחות, אפסיילים, הצעות מוצר משלים, סקרים, שאלונים או משובים.
תאג חשבון יוזר – אפשר: תאג זה מאפשר עדכון יוזר אודות הרשמה שביצע לאפליקציה, עדכון על פעילות חשודה בחשבונו, עדכון שדרוג חשבון ונושאים נוספים הקשורים לחשבונו הפרטי של הלקוח בלבד.
אי אפשר: גם בתאג זה אין להעביר תוכן פרסומי אודות הנחות, מבצים ודילים שונים, אין לפרסם סטטוס קבלה, פרטי חיוב, דרושים למשרות חדשות וכל מידע שאינו נוגע באופן ישיר ליוזר. כמו כן, אין לפרסם שאלון, משוב או כל סקר.
תאג גורם אנושי – אפשר: תוכלו לתייג התחלת שיחה עם גורם אנושי, על הגורם האנושי לענות עד כ- 7 ימים מיום שליחת ההודעה לצ'אט דף הפייסבוק מטעם היוזר (ניתן לשלב הודעה אוטומטית לחזרה, לתייג אותה בתג הזה ולהתחיל שיחה אנושית מתויגת לכשיתפנה נציג).
אי אפשר: אין לשלוח הודעה אוטומטית על טיפול בהודעה (כאשר אין למעשה טיפול בפועל) ואין לשלוח הודעות שאינן עונות לנושא עליו כתב היוזר בצ'אט הדף.

מה יכול לקרות אם לא עומדים בכללים החדשים של פייסבוק?

במידה ואתם ברמת מתחילים בבניית צ'אט בוט, מתקדמים או בכלל חיים את הפייסבוק – אתם ודאי יודעים שמומלץ ביותר לא לבחון את שירותי הענק הכחול, כאשר העונש המובטח למי שמפר את הכללים הוא חסימת הצ'אט בדף הפייסבוק ל -24 שעות, שבוע, חודש ואולי אף לצמיתות.
ללא קשר לכללי פייסבוק הנוקשים, עליכם עדיין לעמוד במגבלות החוק הישראלי ולא ליצור הודעות ספאם ולאפשר אפשרות של הסרה ממאגר שליחת חומר פרסומי, אחרת אתם מסכנים את בעלי החברה או העסק בתביעת ספאם.
באם בניתם צ'אט בוט בצורה רשלנית שאינה תואמת לכללים החדשים של פייסבוק (ואף לחוקי הספאם) – אתם פוגעים במקצועיות ובמוניטין שלכם ועלולים להיות חשופים לתביעות מצד הלקוח שבחר בכם לבניית הצ'אט בוט.

אז איך להכין את הבוט ל-15.1.2020 ושינוי החוקים והכללים של פייסבוק?

  • הדבר הראשון הוא לעשות תיוגים כמו שצריך (איוונט, רכישה, יוזר, גורם אנושי) לכל ההודעות שלכם בFLOW.
  • הדבר השני הוא להגדיר שהבוט שלכם לא ישלח הודעות ומסרים שיווקיים ליוזרים מעל לטווח של 24 שעות מהאינטראקציה הראשונית.
  • הדבר השלישי הוא לוודא שיש לכם כפתור "הסרה מהבוט" בכדי שאנשים יוכלו להסיר את עצמם – מאוד חשוב להקפיד על כך, פייסבוק מגדירה שזה הכרחי וחיוני אחרת עלולה להעניש את הדף שלכם.
  • הדבר הרביעי הוא לא להספים את המשתמש..לא לשלוח לו בחלון של 24 שעות 10 הודעות..אלא לעשות תזמונים ומסרים בטווחים הגיוניים ולתת לו אפשרות וזמן לענות.

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם!

המקום הנכון לצ'אט בוט חכם

נא ליצור קשר לקבלת כל הפרטים בנושא אפיון ופיתוח בוט לשירותך

צ'אט בוט