יתרונות וחסרונות בצ'אט בוט של הפייסבוק

בניית צ'אט בוט

מערכת הצ'אט בוט בפייסבוק מוגדרת כ"חלום של העסקים" עם יתרונות שיווקיים, שירותיים, מכרתיים ותפעוליים רבים היא המערכת המובילה והעכשווית בענף האוטומציה ומתאימה לכל עסק במשק. למרות זאת, מערכת הצ'אט בוט אינה מושלמת וטרם תחילת הפעילות העסקית החשובה, עליכם לדעת גם על החסרונות בבוט החכם בפייסבוק.

יתרונות הצ'ט בוט בפייסבוק: המערכת החכמה מוכרת את עצמה

תמיכת לקוחות אוטומטית ומותאמת אישית, הפועלת 24/7 וללא הפסקה,  לשאלות ומשימות שגרתיות, הלקוחות כבר לא צריכים לבקר בסניפים או בעסק עצמו (לצורך שאלות ובירורים), לעמוד בהמתנה או לחכות לשעות הפעילות.
יתרה מכך, מלבד הפעילות הרצופה של ה"מחלקה הווירטואלית האוטומטית" שאינה מתעייפת, המערכת מספקת חיסכון בהמתנה למשתמשים, במענה מהיר וללא צורך בסבלנות מיוחדת מצד הלקוחות או המתנה כלל.
את מערכת הצ'אט בוט בפייסבוק ניתן להתאים באופן אישי ובהתאם לדרישה של תאגיד גדול או עסק קטן, הבחירה היא של מנהל השיווק או הבעלים של החברה.
מערכת הצ'אט בוט החכם מקיימת מערך שירותי עדכני, מערכת השולפת כל מידע שהוגדר אודות החברה או העסק, במהירות שיא וללא טעויות.
בנוסף, מערכת צ'אט בוט המקושרת למערכות אוטומציה ומערכות עסקיות נוספות בתוך ומחוץ לחברה, מאפשרת להקים צוות תפעול וירטואלי ולחסוך בזמן ועלויות נוספות.

צ'ט בוט בפייסבוק
צ'ט בוט בפייסבוק

בנוסף לפן השירותי והתפעולי, מערכת הצ'אט בוט בפייסבוק מספקת גם היבט מכירתי עם איסוף לידים ונתונים שונים וסינון לידים שאינם רלוונטיים, המבזבזים את זמנכם כעסק תוסס (ניתן להגדיר את המערכת להבדיל בין ליד איכותי ורווחי לליד עם פוטנציאל נמוך).
מערכת הצ'אט בוט בפייסבוק מאפשרת לכם לחסוך בעלויות כוח אדם ככוח של מספר עובדים המומחים בתחומים רבים, ללא צורך בהפסקות, מחשבה עודפת או זמן מיותר על בדיקות מול מערכות (כאשר המערכות מסונכרנות עם הצ'אט בוט).
אם התקנתם את מערכת הצ'אט בוט בפייסבוק, תוכלו להשתמש בה ככוח תגבור לעובדים הקיימים, למנוע את הצורך בהוספה של עובדים חדשים או לתעל את העובדים הקיימים למשימות נוספות או מורכבות אחרות בחברה או העסק שלכם.
מלבד הפן השירותי והמכירתי, מערכת הצ'אט בוט בפייסבוק מאפשרת לשווק מוצרים/שירותים קיימים וחדשים (מעולה לחשיפת מוצר/שירות חדש), להעביר שאלונים כסקר מייצג רחב, לפרסם סרטונים, תמונות ומסרים אודות מבצעים וקמפיינים בהתאם לתקופות והעונות.

גילוי נאות, לא הכל מושלם וישנם גם חסרונות

כל התקנה של מערכת חדשה היא אתגר הכולל בתוכו יתרונות וחסרונות, כפי שכבר הספקתם לקרוא למערכת הצ'אט בוט בפייסבוק יש יתרונות רבים אך מסביבה ישנם גם חסרונות מסוימים שחשוב להסביר טרם מתחילים במלאכת התאמת הצ'אט בוט לחברה או העסק שלכם.
הצ'אט בוט בפייסבוק אינו מספיק גלוי, חלק מהמשתמשים בפייסבוק חוששים לדבר עם ישות שאינם בטוחים מי עומד מאחוריה, דרך טובה לפתור את הבעיה היא להקנות לצ'אט בוט שם אנושי או באפשרות מפותחת יותר לאפשר מעבר לשיחה פעילה עם נציג או מעבר לשיחה בוואצפ עסקי.
עקב אי היכולת לרכז את כל הנושאים האפשריים ולענות על כל השאלות האפשריות, מומחה הצ'אט בוט מתכנת את הבוט להוביל את המשתמשים לשיחה ממוסגרת וישנם משתמשים העלולים שלא להתחבר לסוג שיחה שכזה.
יצירת מערכת מורכבת היא טובה לעסקים ויכולה לחסוך בתפעול רב, מערכת מורכבת ומסובכת מדי עלולה להרתיע ולסבך חלק מהמשתמשים בצ'אט בפייסבוק ובהכרח בהקשר גיל או מקום.
ישנם צ'אט בוטים בפייסבוק הקופצים בתחילת הכניסה לדף הפייסבוק שלכם, במידה ואתם דף מבוקש ורב פעילות, הדבר עלול להטריד משתמשים/עוקבים קבועים או אפילו משתמשים חדשים, לשם כך התייעצו עם מומחה האוטומציה שלכם (ישנם יתרונות לצ'אט הקופץ).

לכן, רצוי לקחת מומחים להקמת קמפיין צ'אט בוט שיודעים להפיק את המיטב מהבוט, ליצור אינטראקציה אמינה והגיונית עם קהל הלקוחות, וכמובן להתמודד עם כל החסרונות של הצ'אט בוט ולהפוך את הבוט ליתרון אחד גדול מעל המתחרים שלכם בתחום.

חשוב להדגיש, עד יצירת רובוטים עם בינה מלאכותית אמיתית (ואולי גם אז), אין תחליף מלא לגורם האנושי, הצ'אט החכם בפייסבוק הוא חובה לכל עסק המעוניין לשפר את המדדים העסקיים שלו בשירות, בתפעול, במכירות ובשיווק אך חשוב לדעת לשלבו יחד עם העובדים הקיימים בחברה.

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם!

המקום הנכון לצ'אט בוט חכם

נא ליצור קשר לקבלת כל הפרטים בנושא אפיון ופיתוח בוט לשירותך

צ'אט בוט