איפיון צ'אט בוט – מכירות / שירות לקוחות?

מכירות ושירות לקוחות: איך יודעים להחליט ולאפיין מה המטרה של הצ'אט בוט?

כיצד מבצעים איפיון של צ'אט בוט לעסקים, האם פן מכירות או שירות לקוחות? איך לאפיין צ'אט בוט מכירתי או שירותי? הכל על פיתוח, תיכנות והקמת צ'טבוט!

הצ'אט בוט בפייסבוק הפך להיות אחד הכלים הבולטים ביותר בעולם האוטומציה, כלי חזק המותאם לכל סוג וגודל של עסק.
בשימוש נפוץ בקרב החברות הגדולות וגם העסקים הקטנים, מומחה הצ'אט בוט בפייסבוק יכול לתכנת את הצ'אט האוטומטי להיות שחקן חיזוק משמעותי לשירות הלקוחות שלכם, למחלקת המכירות בחברה, לשיווק המוצרים והמסרים השונים ושילוב של כל האלמנטים יחד.
איך יודעים מהו הצורך העסקי? איך להתאים את הצ'אט בוט בפייסבוק לצרכים העסקיים? אילו חברות משתמשות בשירות הצ'אט האוטומטי בפייסבוק? ולמה חייבים רק מומחה אוטומציה בעל ניסיון רב בבניית צ'אט בוט?

איך אפשר לדעת מה הצורך העסקי?

אם אתם הבעלים של החברה/העסק או מנהלים בכירים, סביר להניח שאתם פעילים בפעילות העסקית היומית של העסקים והחברות שלכם, ההבנה העסקית שלכם מהשטח מהנתונים הזורמים בתדירות גבוהה מאפשרים לכם להבין את הנקודות בחברה שזקוקות לסיוע או היבטים שונים בחברה שיכולים להיות אפילו טובים עוד יותר.
מטרות העל של גוף העסקי נעות בין עולם מכירת מוצרים או שירותים לבין עולם שירות הלקוחות, למרות שמנהלים מנוסים יוכלו להצביע בקלות יתרה על החלק בחברה שאמור לקבל סיוע טכנולוגי חדשני, על כל מנהל לגבות את עצמו בנתונים (נתוני מכירות או אחוזי עמידה ביעדי שירות לקוחות) וכיצד טכנולוגיות שונות יוכלו להשתלב עם הפעילות האנושית.
בעידן הקורונה מרבית העסקים איתרו צורך עסקי משותף: שירות לקוחות מרחוק, מכירות אונליין וכל ביצוע עסקי הכולל ריחוק חברתי – הצ'אט בוט של הפייסבוק הפך למערכת הדיגיטלית המסייעות ביותר בתקופת הקורונה.

כל גורם אנושי מוגבל: הצ'אט בוט כמערכת אוטומטית המבוקשת ביותר בשנים האחרונות

העסקים הגדולים ביותר ועד הקטנים ביותר נעזרים בראש ובראשונה בגורם האנושי לצורך הפעולות העסקיות השוטפות וגם בפועלות עסקיות מורכבות יותר, ככל שהגורם האנושי טוב יותר כך ניתן למקסם את הפוטנציאל העסקי בצורה טובה יותר.
עד כמה שמנהלים ועובדים בחברה/עסק יהיו הטובים ביותר, לגורם האנושי יש מגבלה ולכן כולנו נעזרים בכמה שיותר עזרים טכנולוגיים כדי לקדם את הפעילות העסקית של החברה, חלק משמעותי מהעזרים של כל עסק בישראל ובעולם בעשרות השנים האחרונות מוגדר כאוטומטי.

אחד הכלים הטכנולוגיים המבוקשים בשנים האחרונות הוא הצ'אט בוט של פייסבוק, צ'אט אוטומטי המאפשר פעולות אוטומטיות רבות באמצעות שיחות ממוסגרות ומתויגות המסייעות לכל היבט עסקי: שיפור שירות הלקוחות, העלאת המכירות, השגת לידים, איסוף נתונים שונים מלקוחות, סיוע לתפעול בחברה, קידום מוצרים וכלי דיגיטלי מתקדם המסייע לפעולות השיווק הקיימות בעסקים ובחברות.
הצ'אט בוט נבנה על גבי הצ'אט בדף העסקי של הפייסבוק שלכם וניתן להטמיע אותו גם בדף הבית שלכם, הצ'אט ישוחח עם משתמשי פייסבוק וגם עם אנשים שאינם משתמשי פייסבוק.

אתם מחליטים: מאפיינים את המטרה של הצ'אט בוט

אחרי שהבנתם את הצורך העסקי שלכם, השלב הבא הוא להתאים את הצ'אט בוט בפייסבוק לאותן המטרות או המטרה העיקרית.
תפקידו של מומחה הצ'אט בוט הוא להתאים את הצ'אט בוט לצרכים שלכם, במידה ואתם מדגשים שאתם מעוניינים בצ'אט בוט מתקדם שיבצע פעולות שירות לקוחות בלבד כדי להקל על העומס של נציגי השירות שלכם, ניתן יהיה למקד את כל כובד המשקל של הצ'אט בוט על תחום שירות הלקוחות בשיחות אוטומטיות וממוסגרות.

אם ברצונכם לקדם מכירות, מומחה הצ'אט בוט יוכל לתכנת את הצ'אט כך שישוחח עם הלקוחות בדגש עיקרי לנושא המכירות וקידום המוצרים והשירותים הקיימים בחברה.
אם אתם מעוניינים לסייע להיבטי התפעול בעסקים והחברות שבבעלותכם, ניתן לבנות את הצ'אט בוט כך שיאסוף נתונים על לקוחות ויעביר אותם באופן אוטומטי אל מערכת ניהול הלקוחות שלכם, יעדכן את המשתמשים ברכישה אחרונה ועוד.
יחד עם ההחלטה על ההיבט העסקי שיקבל את הסיוע של הצ'אט בוט בפייסבוק (או מספק היבטים משולבים), עליכם לקבוע נקודות חשובות לשילוב בצ'אט ולבסוף תקציב שאתם עתידים להעמיד לצורך ההקמה.

חברות, אנשי עסקים ואנשי ציבור: הצ'אט בוט בפייסבוק כבש את המשק

כפי שכבר הספקתם להבין, הצ'אט בוט של הפייסבוק אינו מוגבל לגודל של עסק מסוים או ענף במשק – ניתן להתאים את הצ'אט בוט לכל החברות והעסקים במשק: ביטוח, רופאים, נדל"ן, עורכי דין, מסעדות, גיימינג ומחשבים, קוסמטיקה וטיפוח ועוד.
מלבד חברות עסקיות גם אנשי ציבור כדוגמת פוליטיקאים מוכרים וזמרים גדולים מהארץ ומהעולם ישתמשו בשירות הצ'אט בוט האוטומטי של הפייסבוק כדי לקדם אהדה ציבורית, להעביר מסרים להזמין להופעות או כנסים ועוד.

רק מומחה צ'אט בוט: חוקי קהילה של פייסבוק, מורכבות בנייה, הימנעות מתקלות מביכות

כשאתם עוסקים במערכת שיכולה להפוך להיות הפנים של החברה תוך זמן קצר מאוד, חשוב מאוד שלא תפקידו את העבודה בידיים של אנשים שאינם מנוסים בתכנות צ'אט בוט בפייסבוק.
מומחה צ'אט בוט בפייסבוק בונה את הצ'אט בוט בהתאם לכללי הקהילה הנוקשים של פייסבוק ומתאים את רמת הצ'אט בוט בהתאם לדרישות שלכם והתקציב שהצבתם.
גורם שאינו מומחה מספיק יכול שלא לעמוד בכללים ובדרישות ובנוסף יכול לגרום למבוכה עסקית ותדמיתית, עקב טעויות בבנייה ומתן מענה שגוי ומטעה.

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם!

המקום הנכון לצ'אט בוט חכם

נא ליצור קשר לקבלת כל הפרטים בנושא אפיון ופיתוח בוט לשירותך

צ'אט בוט