בילי הבוטית של ביטוח לאומי – צ'אט בוט זכויות למלחמת חרבות ברזל

צילום: אתר ביטוח לאומי

צ'אט בוט ביטוח לאומי ינגיש לכם זכויות למלחמת חרבות ברזל עם בילי הבוטית, כל המידע במקום אחד, עם אפשרות צ'אט עם נציג אנושי בשעות הפעילות, צ'אט בוטים בתחומים נוספים וצפי להרחבת המידע שבילי תספק לאזרחים.

בילי הבוטי: צ'אט בוט של ביטוח לאומי לנפגעי חרבות ברזל

מלחמת חרבות ברזל היא מלחמה שטרם ידענו כמותה עם מצב של אזרחים וחיילים חטופים ונעדרים, מפונים רבים מבתיהם בדרום ובצפון, פצועים, עסקים שנפגעו, נזק לרכוש ועוד, כבר מתחילת המלחמה ביטוח לאומי השיקו דף ייעודי באתר כדי להתמודד עם הפניות הרבות בנושא ועכשיו ביטוח לאומי משיק צ'אט בוט עם דמות ממותגת בשם בילי.
יצירת צ'אט בוט ברמה גבוהה מצריכה השקעה מצד ביטוח לאומי, אך המספרים שמפורסמים בביטוח לאומי מצדיקים לחלוטין את הקמת הצ'אט החדש והמושקע של ביטוח לאומי: 255 אלף מבקשי אבטלה, כ- 200 אלף מפונים בכל הארץ, למעלה מ- 54 נפגעי איבה, תשלום למאות חיילי מילואים ונתונים רבים נוספים שמתורגמים לפניות ובקשות רבות.

בילי הבוטית מצרפת למערך שלם של אפשרויות מענה וקבלת מידע מהביטוח הלאומי, שמבצע מהלך זהה למוסדות ציבוריים רבים בשנים האחרונות שהבינו היטב שחייבים להתקדם עם העידן הדיגיטלי ובוט אחד מבצע עבודה של מחלקה שלמה.
צ'אט בוט ביטוח לאומי נבנה בצורה של מבנה שאלה – תשובה בנושאים מוגדרים אך ניתן גם להתכתב עם הצ'אט במלל חופשי, הצ'אט נבנה תוך כדי התבססות על שאלות שהופנו לביטוח לאומי בכל מישורי השירות שלהם.

צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי

צ'אט ביטוח לאומי לכל נושא וכל קצבה

במקביל להשקת הצ'אט למלחמת חרבות ברזל, ביטוח לאומי השיקו גם צ'אט בוט ייעודי בנושא אבטלה, הבטחת הכנסה ואימהות וכן מדווח כי בילי תשודרג בהמשך לנושאים רלוונטיים נוספים עם צפי למתן מענה בכל הקצבאות שניתנות על ידי הביטוח הלאומי.
ההתקדמות ההדרגתית של ביטוח לאומי היא נכונה, על אף של נהוג לפתח כמה בוטים נפרדים ומומלץ לאגד את כל הנושאים למקום אחד, כמות הפניות העצומה, המורכבות והרגישות הנדרשת בכל נושא שמופנה לביטוח הלאומי חייבו אותם לחשוב מחוץ לקופסה.

מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, ירונה שלום, גאה בעידן הדיגיטלי החדש של ביטוח לאומי: "במיוחד בעת מלחמה, מאות אלפי אזרחים זקוקים לסיוע ויכולים להיווצר עומס ובלבול. מערך ההסברה יחד עם מערך המחשוב והאגפים המקצועיים שלנו הקימו תוך זמן קצר מענה מקיף לכל הזכויות בביטוח לאומי, בצורה נעימה, מקיפה שעושה סדר לאזרח".
דוברת הביטוח הלאומי, מיכאלה כהן, הוסיפה: "יש צורך תמידי להתאים את עצמנו לציבור ולהנגיש לו את הזכויות המגיעות לו בכל פלטפורמה אפשרית. בשנים האחרונות השירות שלנו הופך להיות גם דיגיטלי ונגיש".

איך הצ'אט עובד? כיצד מתכתבים עם בילי?

הצ'אט לא יספק לכם את הטפסים המדויקים ולא את כל המידע אודות הפעולות שאתם צריכים לבצע, המטרה של ביטוח לאומי היא ליצור צ'אט בוט שיתפקד כמו נציגי ביטוח לאומי בטלפון או כמו מיני מנוע חיפוש נגיש בתוך.
לאחר שהגעתם לשלב התשובה הסופית, הצ'אט יכתוב לכם הודעה קצרה עם לינקים בהתאם לתת נושא המבוקש.
הצ'אט בוט ישדר לאזרחים אמפתיה, החל מתחילת השיחה ובהמשך בכל נושא קשה שבילי תישאל, האזרחים יקבלו מענה יחד עם תמיכה.

נראה שביטוח לאומי השקיעו רבות בנושאים ובתשובות, בעיצוב הייחודי של הבוט, שימוש באימוג'יים ועיצוב נעים, שילוב אמפתיה ואוצר מילים מגוון לחיקוי שיחה אנושית, השקעה רעיון הכללי של דמות ייחודית שתסייע במענה וייתכן וההשקעה של ביטוח לאומי תניב את פירותיה בדמות הפחתה בכמות השיחות למוקד ביטוח לאומי, גם אם לא יופחתו השיחות באופן משמעותי, מדובר על כלי טוב לשיקוף מידע מהיר לציבור וכן בהצהרת כוונות ברורה של ביטוח לאומי, בדומה למוסדות ציבוריים רבים שנכנסים לתחום צ'אט אוטומטי שמסייע בתחומים רבים הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי.

צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי

מקרה בוחן: איך משתמשים בצ'אט בוט של ביטוח לאומי

השירות הדיגיטלי של ביטוח לאומי, בילי הבוטית, יציג את עצמו, יזדהה אתכם במצב המאתגר במדינה ומשם תתחילו את השיחה בכתיבה השאלה או בלחיצה על אחת מהשאלות המובנות לכל נושא.
חשוב לציין כי אם אתם לא מתכתבים עם נציג ביטוח לאומי בצ'אט ורק עם הבוט בלבד, מומלץ לבחור באפשרויות המובנות, אפשרות הכתיבה קיימת אחת לעיתים הצ'אט לא יבין את מה שכתבתם ותצטרכו לשאול בצורות שונות.

כאמור הצ'אט בוט מספק מידע על מגוון נושאים ומתמקד נכון להיום במלחמת חרבות ברזל, אם החלון של הצ'אט לא נפתח לכם אוטמטי (לחיצה על X בחלק העליון של הצ'אט תמזער את בעילי הבוטית.
כדי להתחיל לחצו על הכיתוב "אפשר לעזור?", להתחלת שיחה עם הצ'אט באמצעות לחצו על הכפתור "להמשך לחץ כאן".

צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי

הצ'אט מציעה מספר נושאים הקשורים לחרבות ברזל: פגיעה פיזית או נפשית, פינוי מהבית, מילואים, ירידה בהכנסות, חל"ת, פיטורין ונושאים נוספים (משפחות שכולות, משפחות חטופים ונעדרים, התנדבות, הקלות למעסיקים ועצמאיים, מענקים ובירור אישי).

צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי

ביררנו עם בילי של ביטוח לאומי בנוגע לפגיעה פיזית או נפשית, השיחה התקדמה עם הנושאים הנפוצים בתחום זה.

צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי

בילי תזדהה עם הפונה ותאחל רפואה שלמה ותמליץ על החשיבות של טיפול רפואי בהקדם האפשרי, לאחר מכן תצטרכו לבחור את הנסיבות בהן נפגעתם.

צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי

בהמשך בילי תמשיך לכתוב לכם חיזוקים ותספק לכם את המידע הדרוש באמצעות הלינקים המתאימים בתוך אתר ביטוח לאומי.
אם יש לכם שאלות נוספות פשוט תלחצו על "יש לי עוד שאלות"

צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי

ומה קורה אם מנסים להתכתב עם הצ'אט ולא ללחוץ על תשובות מובנות.
בחלק מהפעמים שניסינו הצ'אט לא הבין את הפנייה, למרות זאת ניתן לקבל תשובות שונות גם בכתיבה חופשית לצ'אט, כך למשל על ירידה בהכנסות בעקבות המלחמה הצ'אט מבין ומספק תשובה?

צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי

ומה קורה אם שואלים את הצ'אט בוט שאלה שלא קיימת תשובה מובנית? כך למשל, שאלנו על תביעת נכות כללית שעקרונית יכולה להופיע כתשובה מובנית לשאלה מובנת כחלק מהמלחמה, אך שאלה כללית על נכות תוביל אתכם ללינק למיקום המתאים אך לא לתשובה ראשונית ברורה בנושא.

צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי

האם אפשר לשוחח עם ביטוח לאומי בצ'אט ולא עם בוט?

בילי הבוטית מאפשרת מעבר לשיחה עם נציג לשירות צ'אט אנושי, ניתן למצוא זאת בנושאים נוספים, תחת הנושא "בירור אישי" ולחיצה על "מעבר לשיחה עם נציג".
הצ'אט מאפשר מעבר לשיחה עם נציג (צ'אט עם גורם אנושי), הצ'אט עם הנציג פעיל בימים א-ה, בין השעות 8:00 עד 17:00 ובדומה לשעות הפעילות במוקד הטלפוני של ביטוח לאומי במספרים:
6050* או 04-8812345.

צילום: אתר ביטוח לאומי
צילום: אתר ביטוח לאומי

האם צ'אט בוט בילי יכול לעדכן פרטים או לבצע פעולות כלשהן?

בשונה מחלק מהצ'אט בוטים המתקדמים, נראה שבוצעה השקעה רבה על מתן מידע נגיש ונוח אך הצ'אט לא מספק אופציה לפעולות או מידע פרטני לאזרח (אלא אם שוחחתם בצ'אט ישירות עם הנציג).
במידה ותלחצו על כפתור "בירור אישי", יפתחו לכם אפשרויות שונות לעדכון אך גם פה התשובה תהיה תשובה קצרה עם הלינק התאים לעדכון הפרטים.

צילום: אתר ביטוח לאומי

מה קורה אם טעיתי בלחיצה על כפתור כלשהו?

אל דאגה, ההתכתבות היא צ'אט והשיחה נשמרת, פשוט גוללו מעלה לשאלה הקודמת ובחרו מחדש את התשובה שלכם, התשובה החדשה תופיע בהתאם.
אם יצאתם מדף האינטרנט בו אתם משוחחים עם הצ'אט או שבטעות רעננתם את הדף, השיחה לא תישמר ותצטרכו להתחיל שיחה ולשאול מחדש.

הצ'אט של ביטוח לאומי בא לעזור, אל תנצלו את החדשנות של ביטוח לאומי

אחד האתגרים של הנגשת מידע הוא היכולת לאפשר מידע רב ומענה על שאלות מגוונות באמצעות צ'אט חכם, כל אדם בישראל יוכל להבין תוך זמן קצר מה מגיע וכיצד תובעים זכויות בביטוח לאומי.
מלחמת חרבות ברזל ופגיעה בנובה או בפסיידק יצרו סף רגישות גבוה אצל ביטוח לאומי שמספק בין היתר סיוע כלכלי, מענק וקצבה חד פעמית שלעיתים מגיעה לאזרח לכל החיים.
בכאן 11 עסקו בישראלים שמתחזים לניצולי הטבח בנובה וכן במקומות נוספים בזמן המלחמה, חלקם אף הגיש לביטוח לאומי מסמכים מזויפים, בביטוח לאומי רוצים לעזור ולהקל על האזרחים הרבים שפונים באמצעות צ'אט בוט מתקדם ונגיש אך הם יודעים היטב לזהות מי מנצל את המערכת ומי באמת זקוק לסיוע ודובר אמת, מנהל אגף חקירות בביטוח לאומי, אמיר שהרבני מסר בכתבה: "אני מצפה מכל מי שהגיש תביעה כוזבת, לכאורה או שלא לכאורה וכתב שהוא שהה במסיבה ולא היה שם, לפנות אילנו ולבטל את התביעה, מוטב שיפנה אלינו מאשר שאנחנו נגיע אליו".

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם!

המקום הנכון לצ'אט בוט חכם

נא ליצור קשר לקבלת כל הפרטים בנושא אפיון ופיתוח בוט לשירותך

צ'אט בוט