פייסבוק מעדכנת שוב את כללי הצ'אט בוט – התכוננו לחודש מרץ 2020

צ'אט בוט בפייסבוק

שינויים נוספים הגיעו: פייסבוק מעדכנת בשנית את כללי הצ'אט בוט

הצ'אט בוט בפייסבוק, אחד הכלים החזקים בעולם האוטומציה השיווקית, היה צריך לעבור מהפך ב 15 לינואר 2020, עם חלון הזדמנויות של 24 שעות והודעות פייסבוק אוטומטיות מתויגות לקטגוריות.
לשמחת מתכנתים רבים ואנשי שיווק רבים בארץ ובעולם, פייסבוק דחתה את השינוי בצ'אט בוט ל 4 במרץ 2020 והוסיפה תיוג נוסף של "הודעה חד פעמית".
על הרשימה המעודכנת הצפויה במרץ הקרוב וכיצד יש להיערך בהתאם.

בתאריך 4/3/2020  זה יקרה: בפייסבוק נותנים לכם זמן להיערך

עדכון המדיניות של שליחת ההודעה במסנג'ר על-ידי צ'אט בוט חכם ייאלץ להמתין, אך לא להרבה זמן.
עקב המשובים הרבים שהתקבלו אצל פייסבוק הוחלט לאפשר למתכנים והחברות להיערך טוב יותר לשינויים הרבים בצ'אט בוט בפייסבוק, עליהם הודיעה פייסבוק לפני כמספר חודשים.

פייסבוק מעדכנת שוב את כללי הצ'אט בוט עם דגשים חשובים וחדשים ואתם חייבים להכין את הבוט שלכם לשינויים – התכוננו לחודש מרץ 2020

לפתח בוט בפייסבוק
לפתח בוט בפייסבוק

השינויים החדשים אינם דבר שיש להתעלם ממנו, תיוגים חדשים ומסגרת חלון ההזדמנויות של 24 השעות במסנג'ר של הפייסבוק – כל אלו ממסגרים ומגבילים את הצ'אט בוט העוצמתי של הפייסבוק, הגבלה שמצריכה עבודה של אנשי אוטומציה ומתכנתי צ'אט בוט מקצועיים.
בקרב קהילת המתכנתים נוצרה פאניקה מסוימת שמא לא יצליחו לעמוד בלוח הזמנים הצפוץ של פייסבוק (תחילת השינויים עד ה – 15 לינואר 2020), הפאניקה מוצדקת, אם לא תעמדו בכללי הצ'אט בוט החדשים של פייסבוק אתם עלולים להיחסם לתקופה מסוימת ואם השמועות נכונות אחרי מספר הפרות החסימה עלולה להישאר לצמיתות.
כדי לא לסכן את עצמכם כמתכנתי צ'אט בוט וודאי כדי לא לפגוע בעסקים גדולים וקטנים, עליכם ללמוד את השינויים החדשים בצורה מקצועית ולפעול על פי כללי הפייסבוק החדשים.
כדי "להוריד את הפאניקה" שנוצרה מלוח הזמנים הצפוץ מדי שניתן למתכנים ובעלי דף הפייסבוק המשתמשים בשירותי הצ'אט בוט במסנג'ר – פייסבוק דחו את תחילת השינויים במקצת, התאריך החדש: ה – 4 במרץ 2020.

הודעה חד פעמית, מעדכנים את התיוגים לפייסבוק

כבר באוגוסט 2019 פייסבוק הודיעה על התיוגים החדשים הצפויים בממשק API  החדש, אותם פרסמנו לא מזמן במאמר המפרט את כללי הצ'אט בוט המלאים: תאג איוונט/אירוע בפייסבוק המאפשר לעדכן על אירוע קרוב ולשלוח הודעות נוספות הנמצאות בקטגוריה זו, תאג עדכון רכישה לשליחת עדכונים ותזכורות בנגוע לרכישה האחרונה שבוצעה על-ידי היוזר, תאג חשבון יוזר המאפשר לשלוח הודעות הקשורות בחשבון הלקוח בלבד ותאג גורם אנושי המאפשר להתחיל שיחה עם סוכן אנושי עד כ- 7 ימים מיום שליחת ההודעה הראשונה של היוזר לצ'אט בוט של דף הפייסבוק העסקי.

אם כך, מה חדש? עקב משובים רבים שהתקבלו מקהילת "פייסבוק מפתחים", נמצא כי יש צורך בתאג  נוסף "הודעה חד פעמית" (One-Time Notification""), הודעה חד פעמית מבית העסק, התראה הקשורה בזמן ורלוונטיות מותאמת יוזר.
על התאג החדש פייסבוק צפויים לפרט ולהרחיב במהלך פברואר 2020.
במידה ותרצו להמשיך לשלוח הודעות אוטומטיות שלא במסגרת התיוגים החדשים, בפייסבוק מעודדים אתכם להשתמש במערכות אוטומציה שונות כדוגמת שליחת SMS  אוטומטי ומערכת הניוזלטר.

צ'אט בוט בפייסבוק ללא הגבלות? רק במסגרת חלון ההזדמנויות

מלבד התיוגים החדשים, עליכם להכיר ולדעת לנצל בחוכמה את חלון ההזדמנויות ל- 24 שעות.
חלון ההזדמנויות הקצר יאפשר לכם לשלוח הודעות אוטומטיות בצ'אט בוט בפייסבוק, ללא תיוג ובחופשיות שיווקית מסוימת.
החל מהאינטראקציה הראשונה של היוזר עם הדף העסקי, הצ'אט בוט יוכל לשלוח מסרים שיווקים שונים: מוצרים חדשים או קיימים, שירותים אותה מציעה החברה, מבצעים, תוכן קמפיין וכל מסר שיווקי אחר נוסף.
גם כאן, עליכם לזכור שהתוכן ובעיקר הכמות חייבים להיות במידה הגיונית, אין להגיע למצב בו "מטרידים" או שולחים הודעות ספאם ליוזר, במצב שכזה אתם עלולים להסתכן בחסימה.

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם!

המקום הנכון לצ'אט בוט חכם

נא ליצור קשר לקבלת כל הפרטים בנושא אפיון ופיתוח בוט לשירותך

צ'אט בוט