הצ'אט בוט הוא תוכנת מחשב הפועלת בפלטפורמה מקוונת. מטרת התוכנית היא לשוחח עם משתמשים אנושיים באמצעות תקשורת טקסטואלית או מדוברת. התוכנית יכולה לשמש למטרות שונות כגון שירות לקוחות, חינוך ובידור.
היתרונות של צ'אטבוטים הם שהם מאפשרים לחברות לספק ללקוחות שירות לקוחות בעלות נמוכה יותר בכל שעה נתונה של היום. הם גם מספקים מידע מדויק על המוצרים והשירותים מכיוון שהם מתוכנתים לענות על שאלות בפירוט.
צ'טבוט הוא תוכנת מחשב שנראית ומתנהגת כמו אדם, במיוחד כאלה המדמים שיחה עם אדם אחד או יותר.
צ'אט בוט הוא מערכת בינה מלאכותית (AI) שיכולה לבצע משימות כמו מענה על שאלות, אספקת מידע וקבלת החלטות על סמך תרחישים ספציפיים. צ'טבוטים נועדו לענות על שאילתות לקוחות במהירות כמו האתר והאפליקציה של החברה. הם זמינים בדרך כלל 24 שעות ביממה כדי לענות לשאלות לקוחות בזמן אמת.
היתרונות של צ'אטבוטים:
– הם חוסכים כסף לחברות על ידי הפחתת עלויות תקורה הקשורות לסוכנים אנושיים שיש להם משכורות, ביטוח בריאות וכו'
– משפר את החוויה ללקוחות מכיוון שהם לא צריכים לחכות לתשובה מאדם
– הבוט לעולם לא יהיה עייף או מוסח בגלל שהוא
צ'אט בוטים הם סוג של בינה מלאכותית המשמשת בממשקי צ'אט. המטרה היא לדמות שיחה אנושית באמצעות עיבוד והבנה של שפה טבעית.
בשנים האחרונות, המושג "צ'טבוטים" נזרק הרבה. בוטים שולבו בהצלחה בכל מיני תעשיות, משירות לקוחות ועד שירותי בריאות ובנקאות. האפשרויות הן בלתי מוגבלות – הן יכולות לספק סיוע בכל זמן ובכל מקום, וכל אחד יכול לגשת אליהן בלחיצה פשוטה או בפקודה קולית.
מטרת הצ'אטבוט היא לדמות שיחה אנושית באמצעות עיבוד והבנה של שפה טבעית.
צ'טבוט עובד על בסיס בינה מלאכותית ומגיב לשאילתות המשתמש בצורה אנושית. ניתן לתכנת צ'אט בוט כדי לעזור למשתמשים במשימות שונות כגון השגת מידע, ביצוע הזמנות, הגשת מיסים וכו'. צ'אטבוטים משמשים גם אתרי מסחר אלקטרוני לשיפור מעורבות הלקוחות ומודעות המותג.
צ'טבוטים פועלים על בסיס בינה מלאכותית ומגיבים לשאילתות המשתמש בצורה אנושית. ניתן לתכנת אותם כדי לעזור למשתמשים במשימות שונות כגון השגת מידע, ביצוע הזמנות, הגשת מיסים וכו'. צ'אטבוטים משמשים גם אתרי מסחר אלקטרוני לשיפור מעורבות הלקוחות ומודעות למותג.
צ'טבוטים ידועים גם בתור "עוזרים וירטואליים" מכיוון שהם הופכים את חיינו לקלים יותר. הם נועדו לפתור את בעיית התהליך הקשה הכרוך באינטראקציה יומיומית עם שירות הלקוחות.
ניתן לגשת לצ'אטבוטים דרך הטלפון, הטאבלט או המחשב האישי שלך. הם מציעים זמינות 24/7 ומספקים שירות עצמי למשתמשים.
היתרונות של צ'אטבוט כוללים:
צ'אט בוט הוא תוכנת מחשב שנועדה לדמות שיחה עם משתמשים אנושיים דרך האינטרנט באמצעות צ'אט. הבוט עוסק בשיחה מבוססת טקסט עם משתמש, בין אם באמצעות ממשק טקסטואלי כגון הודעות מיידיות או באמצעות ממשק גרפי כגון Facebook Messenger.
צ'אטבוטים צפויים להיות הדבר הגדול הבא במעורבות במותג, וחברות כמו Uber ו-AirBnB כבר החלו למנף את הטכנולוגיות הללו. צ'טבוטים יכולים לעזור לחברות: להגביר את יעילות המכירות ושירות הלקוחות, להפחית עלויות של מוקדי טלפון ודוא"ל, ולהבין טוב יותר את הלקוחות.
כפי שאמרנו, הבוטים הראשונים הוצגו כמענה לצרכים ההולכים וגדלים של נציגי שירות לקוחות כדי להיות מסוגלים להפוך חלק מהמשימות שלהם לאוטומטיות.
צ'אטבוטים בוואטסאפ מספקים נוחות למשתמשים שכן קל ומהיר לשלוח ולקבל הודעות, ואין צורך ב-Wi-Fi או בנתונים ניידים. יתר על כן, צ'אטבוטים יכולים ללמוד משיחות עם משתמשים ולספק להם מידע רלוונטי.
בעזרת צ'טבוט, אפשר להתחבר למשפחה ולחברים בצורה טובה יותר.
אנשים בימינו מעדיפים לשוחח בוואטסאפ על פני כל צורת תקשורת אחרת. ובעזרת צ'אט בוט, אפשר לחוות חוויה טובה יותר תוך כדי צ'אט עם המשפחה והחברים. זה מבטיח שאין תקשורת שגויה וההודעות של כולם נשמרות במקום אחד.
מהו צ'אט בוט?
צ'אט בוט הוא תוכנת מחשב שיכולה לנהל שיחות עם משתמשים אנושיים. צ'אטבוטים משמשים בדרך כלל ביישומי שירות לקוחות ושיווק, שם הם פועלים כנציג שירות לקוחות או סוכן מכירות מקוון.
צ'אטבוט יכול לענות על שאלות, לנהל משימות ולטפל בצרכי שירות לקוחות בסיסיים אחרים. זהו ממשק מבוסס טקסט מבוסס בינה מלאכותית שמבין קלט שפה טבעית ונותן בתמורה שיחה כמו אנושית. הרעיון של צ'טבוט הוגה בתחילה על ידי אלן טיורינג.
לצ'אטבוטים יש יתרונות רבים להציע לארגונים – מחסכון בזמן ללקוחות ועד להגדלת ההכנסה לעסקים – אך היתרון החשוב ביותר הוא המעורבות שהוא יוצר בין לקוחות לעסקים.
צ'אטבוטים מסוגלים להגיב לשאילתות המשתמש ולשלוח להם תוצאות רלוונטיות תוך שניות.
חברות מסוימות משתמשות בצ'אטבוטים עבור אתרי האינטרנט שלהן מכיוון שזו אפשרות זולה בהרבה מהעסקת אנשים לשירות לקוחות. ניתן להשתמש בצ'אטבוט באתר מסחר אלקטרוני כדי לענות על שאילתות בסיסיות כמו מידע מסירה, מדיניות החזרים כספיים וזמינות הפריטים באתר. אתרי תמונות משתמשים גם בצ'אטבוטים מכיוון שהם יכולים לענות על שאלות לגבי תמונות שמשתמשים מחפשים.
צ'טבוטים הם צורה חדשה של עוזרים דיגיטליים שמשתלטים על העולם. ניתן להשתמש בצ'אטבוטים אלה למשימות שונות ממכירות ועד חיפושי תמונות. הם מספקים חווית משתמש שהיא גם אישית וגם שיחה.
צ'אטבוט המסחר האלקטרוני עוזר ללקוחות למצוא מוצרים ואז לקנות אותם באופן מיידי או אפילו לקבוע פגישה עם מאפרת. צ'אטבוט היופי מאפשר ללקוחות לחפש מוצרי יופי ולשתף את מראה האיפור הנוכחי שלהם עם חברים על ידי שליחת תמונות שלהם.
כיום, אנו יכולים למצוא צ'אט בוטים במגוון אתרים; צ'אט בוטים אלו מספקים שירותים שונים ללקוח. לדוגמה, צ'אט בוטים מסוימים מספקים מידע על מוצרים ושירותים בעוד שאחרים מציעים הזמנת חדרים והזמנת אוכל.
צ'טבוטים הופכים פופולריים יותר ויותר מכיוון שהם קלים לשימוש. הם יכולים להשתלב עם כל אתר או אפליקציה, והם יכולים להשתלב עם ערוצי שיווק שונים כמו מייל או SMS.
צ'אט בוטים יכולים לספק חוויה אישית יותר לעסק. זוהי דרך מצוינת להתחבר ללקוחות ולגרום להם להרגיש שהם חשובים לחברה.
צ'טבוטים יכולים להציע שירותים כמו ביצוע הזמנות, עזרה לאנשים למצוא את המוצרים הנכונים, מענה על שאלות או מתן שירות לקוחות. Chatbots מציעים גם הזדמנות לחברות להגדיל את בסיס הלקוחות שלהן על ידי מתן גישה לקהלים חדשים. לדוגמה, צ'אטבוטים מאפשרים לעסקים להגיע לאנשים שאינם דוברים את שפתם או גרים במדינות שונות.
הצ'אט בוט העסקי
צ'אט בוטים הופכים פופולריים יותר ויותר בקרב עסקים קטנים מכיוון שהם דרך משתלמת להרחיב את שירות הלקוחות. הם יכולים לספק שירות לקוחות מקיף 24/7 בהרבה פחות ממה שיעלה לשכור מישהו, ולחסוך זמן לאדם שמנהל את הצ'אטבוט. בנוסף, אין צורך לדאוג להעסיק מישהו שיש לו מספיק כישורים בשפה או בתעשייה שלך, מכיוון שלוקח בערך 10 דקות להגדיר צ'טבוט שעובד בכל שפה או תעשייה שתרצה!
צ'אטבוטים הם הדרך החדשה לספק שירות לקוחות. הם יכולים לענות על כל שאלה שיש ללקוחות שלך ולתת להם מידע על המוצר או השירות שלך.
כיום, עסקים רבים מוסיפים צ'אטבוטים רק כדי לראות אילו יתרונות הם יכולים לקבל מזה. זה חוסך זמן וחסכוני עבור שני הצדדים המעורבים בתהליך זה.
חסרונות לצ’אט בוט
צ'טבוטים אינם מושלמים וישנם חסרונות רבים של צ'אטבוטים. כמה מהם מפורטים להלן:
1. צ'אטבוטים צריכים להיות מאומנים בנושאים מסוימים ויכולים להגיב רק למגוון מצומצם של פקודות.
2. קשה למשתמש למצוא את המידע הנדרש בצ'אט בוט מכיוון שהוא לא יכול להבין שפה טבעית.
3. הצ'אטבוט לא מסוגל ללמוד דברים חדשים והתגובות שלו לא משתפרות עם הזמן.
4. לצ'אטבוטים אין "מגע אנושי" שהוא גורם חשוב באינטראקציות בשירות לקוחות, במיוחד עם לקוחות שיש להם ציפיות גבוהות מחברות שהם מקיימים איתן אינטראקציה אונליין או לא מקוון, כמו לקוחות המחפשים מידע על הלוואות לדיור, פוליסות ביטוח וכו'. , או אם לקוחות צריכים עזרה במשימות מסובכות כמו הזמנה
צ'טבוטים לרוב לא מצליחים להבין ולהגיב לשאלות ששאלו הלקוחות. הם גם חסרים את היכולת להבין את ההקשר והטון של השיחה. זה גורם לפרשנות שגויה ולכשל בשירות הלקוחות.
ניתן לחלק את החסרונות של צ'אטבוטים לשתי קטגוריות – חסרונות טכניים ופונקציונליים. חסרונות טכניים מתרחשים כאשר בוט אינו מסוגל להבין מה הלקוח מבקש עקב שפה לא ברורה, כלומר הוא אינו מצליח לענות על כל שאלה שהציג הלקוח. חסרונות תפקודיים, שקשה יותר להילחם בהם, מתרחשים כאשר צ'אט בוט אינו מסוגל או אינו רוצה לבצע פעולה מתאימה בתגובה או לספק מענה מתאים לשאלה שנשאלת על ידי לקוח מכיוון שאין לו גישה למידע רלוונטי או אינו מבין. איך בני אדם מתקשרים.
צ'טבוטים אינם מיועדים להחליף בני אדם והם לעולם לא יכולים להחליף בני אדם. הם כאן כדי להקל על חיינו ויש להשתמש בהם ככלי לשיחות קלות במקום להחליף את אלה בתגובות אנושיות.
החסרונות העיקריים של צ'אטבוטים הם שמשתמשים מתוסכלים כשהצ'אטבוט לא מבין מה הם אומרים, כי קשה לגרום להם להבין מה אתה רוצה. בנוסף, אם ברצונך לקבל מידע ספציפי מהצ'אטבוט, ייתכן שייקח זמן רב בחיפוש בין נושאים או פקודות שונות לפני שתמצא את מה שאתה מחפש.
איך עושים אפיון לצ'אט בוט?
צ'אט בוט הוא תוכנה המדמה שיחה עם אדם. לכן בדרך כלל הוא עונה לכל קלט עם תשובה, לעתים קרובות על סמך מערכת כללים.
התשובות לפעמים אוטומטיות, אבל לרוב הן נשלפות ממאגר מידע של תשובות כתובות מראש.
הבוט יהפוך ל"חכם" יותר ככל שהוא ייצור יותר אינטראקציה עם אנשים מבלי להיות מתוכנת מחדש.
אנו יכולים לאפיין צ'אט בוט כתוכנה שנועדה לדמות שיחה אנושית דרך האינטרנט. השימוש בבוטים אלו הפך ליותר ויותר פופולרי מכיוון שהם מספקים דרך יעילה וחסכונית לתקשר עם צרכנים. ניתן להשתמש בצ'אט בוטים עבור שירות לקוחות, מחקר שוק ואפילו הגנת אבטחה.
אוטומציה שיווקית עם צ'אט בוט
Chatbots הם ממשק אוטומטי ואינטראקטיבי ששולח מידע ללקוחות באמצעות טקסט או דיבור. הם עוזרים בתעשיות כמו שירות לקוחות, מכירות ואפילו בנקאות.
חלק מהיתרונות של אוטומציה של צ'אט בוט כוללים מעורבות מהירה יותר עם לקוחות, צמצום הזמן המושקע במשימות שגרתיות ושיפור שביעות רצון הלקוחות.
תכונות צ'טבוט חדשות כמו ניתוח סנטימנטים יכולות לזהות מצבי רוח של לקוחות ולספק פתרונות או משוב בזמן כדי להשאיר אותם מרוצים. צ'טבוטים נמצאו גם כמשפרים את זמני התגובה לשאילתות בתקופות של ביקוש גבוה.
אוטומציה שיווקית עם צ'אט בוט היא הדבר הגדול הבא בשיווק. צ'טבוטים הם אינטליגנטיים ויכולים להפוך משימות חוזרות ונשנות, כך שהם יכולים ללמוד לבצע משימות מורכבות יותר בעצמם.
אוטומציה של שיווק באמצעות צ'אטבוט תעזור לחברות לחסוך זמן ולהוזיל עלויות מכיוון שצ'אטבוטים מסוגלים לספק תובנות טובות יותר מבני אדם. הם יכולים לייצר תוכן טוב יותר מבלי לשלם עבור עובד, מה שאומר שגישה זו תוריד את המחיר של שיווק באמצעות תוכן.
צ'טבוט היה נושא חם בשנים האחרונות. חלה צמיחה מהירה במספר הצ'אטבוטים שפותחו כדי להפוך את שירות הלקוחות וזרימת העבודה לאוטומטית. צ'אטבוטים יכולים לעזור לצמצם את זמני התגובה לדוא"ל, להפחית את שיעורי הנטישה על ידי אספקת תוכן מקומי ולחסוך למשווקים זמן להתמקד במשימות חשובות יותר.
ניתן להשתמש בצ'אטבוטים גם למטרות שיווקיות. הם משמשים לעתים קרובות על ידי סטארטאפים כדי ליצור מודעות לגבי המוצרים או השירותים שלהם באמצעות שיחות אוטומטיות עם לקוחות פוטנציאליים. אוטומציה של Chatbot היא דרך יעילה להפחית את שיעורי הנטישה, להגביר את מעורבות הלקוחות ולספק ללקוחות תוכן מקומי שהם מעוניינים בו.