הצ'אט בוט עשה טעות? אתם תשלמו את הטעות!

צ'אט בוט עשה טעות

צ'אט בוט הפך לכלי חובה ורב עוצמה, מה קורה אם הצ'אט לא בנוי היטב ומטעה לקוחות? אתם עלולים לשלם על כך בגדול.

כלי רב עוצמה: מה קורה אם צ'אט בוט מטעה את הלקוח?

צ'אט בוטים הפכו לדבר שבשגרה, עסקים קטנים ובינוניים וודאי חברות גדולות השקיעו בצ'אט בוט משלהם, כלי אוטומטי וחכם שבמידה ונבנה ע"י מומחה צ'אט בוטים מנוסה, יכול להרים את השירות, שיווק ומכירות כמה רמות מעלה ומבצע משימות ופעולות של מחלקה שלמה וירטואלית שלא נחה לרגע ולא צריכה יום חופש או מחלה.
על היתרונות של הצ'אט בוט ניתן לספר רבות ולקרוא לא מעט על היכולות המרשימות, יכולות שמתפתחות משנה לשנה ומסייעות לתאגידים גדולים, מוסדות ציבוריים וגם לעסקים כדוגמת מסעדות ועד אנשי ציבור.
יחד עם כל היתרונות, מה קורה כשחוסכים בכסף, בוחרים את האיש הלא נכון לבניית הצ'אט בוט, לא משקיעים בתחזוקת הצ'אט, מה קורה שהצ'אט בוט לא מתוכנת ונבדק מספיק טוב? הצ'אט בוט עלול לטעות ולעיתים לטעות בגדול, להטעות לקוחות קיימים ופוטנציאליים, לשגות בפעולות ולגרום לכסף להפסיד כספים או לפגוע בתדמית של החברה.

חברות בינוניות וגדולות יכולות להצליח בענק עם הצ'אט בוט, כזה המוריד את העומס הרב על שירות הלקוחות עם מידע רב המוזן לתוכו ומסופק ללקוח במבנה של שאלה ותשובה (בתבניות, התכתבות חופשית או שניהם ביחד), הצ'אט בוט יכול לבצע פעולות תפעוליות עבורכם ואפילו לשווק מוצרים ושירותים ולהגיד את המכירות – חברות גדולות יכולות לחסוך מיליוני שקלים בצמצום הוצאות והגדלת המכירות והכל באמצעות צ'אט בוט אחד, עסקים קטנים ובינוניים יכולים גם הם לצמצם הוצאות ולהגדיל הכנסות באמצעות צ'אט אוטומטי חכם שנבנה ע"י מומחה צ'אט בוט שמבין את הצרכים העסקיים ויודע לתכנת ולבדוק היטב את הבוט.

לי זה לא יקרה: חברות שטעו בגדול ובנו צ'אט בוט לא מספיק מקצועי

בשנים 2016 מיקרוסופט נפגעה עם צ'אט בוט Tay, בוט שאפתני למדי שהיה אמור להתבסס על בינה מלאכותית, כבר בהתחלה השם Tay סיבך את החברה כאשר הזמרת טיילור סוויפט איימה בתביעת ענק כנגד החברה בטענה שהשם מקושר אליה.
זכויות יוצרים על שם הייתה הבעיה הקטנה של מיקרוסופט, תוך זמן קצר הצ'אט החל לצייץ ציוצים גזעניים עם מסרים נאצים וירד מהרשת תוך פחות מ- 24 שעות.
בשנת 2019 Bank of America הססתבכו עם צ'אט בוט Erica, הצ'אט היה אמור לעזור ללקוחות לנהל את החשבונות שלהם, בפועל הצ'אט שגה שגיות חמורות, בין היתר מתן מידע שגוי וביצוע עסקאות שאינן מורשות, הבנק נאלץ לפצות את הלקוחות ולשלם קנסות כבדים.

חושבים שמדובר על מקרים ישנים? חשבו שנית, בימים האחרונים דווח על מקרה בו בית המשפט הקנדי חייב את החברה הלאומית, אייר קנדה, לפצות נוסע שהוטעה ע"י הצ'אט בוט כאשר נאלץ לשלם מחיר מלא על כרטיס טיסה ולמרות שהיה זכאי להנחה בכרטיס.
הצ'אט בוט של אייר קנדה נשאל לגבי תעריף מוזל של החברה במצב של הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, הצ'אט השיב שהחברה מעניקה הנחה על מצב שכזב ויהיה כליו להגיש בקשה להחזר כספי בתוך 90 ימים, כשחזר מההלוויה הגיש בקשה והופתע לגלות שהחברה לא מעניקה החזר על טיסות שבוצעו.
במשפט אייר קנדה הודו כי הצ'אט בוט אכן השתמש במילים מטעות, אך למרות זאת החברה בחרה קו הגנה מוזר במיוחד וטענה בפני בית המשפט כי הצ'אט בוט הוא ישות משפטית נפרדת והצ'אט בוט עצמו אחראי למעשיו.
השופט הקנדי, כריסטופר ריבר, דחה את טענות החברה ופסק לטובת הלקוח יחד פיצוי הוצאות המשפט, השופט הדגיש כי "אייר קנדה אחרית לכל המידע באתר שלה, הצ'אט בוט הוא עדין חלק מאתר החברה, אין זה משנה אם המידע הגיע מדף סטטי או מצ'אט בוט".

צ'אט בוט עשה טעות
צ'אט בוט עשה טעות

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים ונציג יחזור אליך בהקדם!

המקום הנכון לצ'אט בוט חכם

נא ליצור קשר לקבלת כל הפרטים בנושא אפיון ופיתוח בוט לשירותך

צ'אט בוט